معاون عمرانی استاندار همدان با اعلام اینکه سد اکباتان همدان ۳.۵ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد، گفت: ۹۰ درصد سد اکباتان همدان خالی بوده و نیاز به صرفه‌جویی بیش از پیش احساس می‌شود.
کد خبر: ۱۶۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 13 January 2016

معاون عمرانی استاندار همدان با اعلام اینکه سد اکباتان همدان ۳.۵ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد، گفت: ۹۰ درصد سد اکباتان همدان خالی بوده و نیاز به صرفه‌جویی بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش تسنیم ، محمودرضا عراقی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان اظهار داشت: تاثیر کمبود آب شهری در شهرهای بزرگ بیشتر خود را نشان داده و آب و فاضلاب شهری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آب و فاضلاب روستایی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید توجه جدی به آب روستایی داشته و اعتبارات مناسبی برای این مورد در نظر گرفته است.

عراقی با اشاره به کمبود اعتبارات در دو سال گذشته بیان کرد: البته شرکت‌های خدمات رسان در استان همدان تلاش داشته‌اند تا با تلاش بسیار این کمبود را جبران کنند و دولت نیز به دنبال این است تا اعتبارات مورد نیاز برای تامین آب را تخصیص دهد.

وی با اعلام اینکه وضعیت وزارت نیرو در سال‌های اخیر بسیار ویژه بوده است، گفت: کمبود آب به چالش اساسی کشور تبدیل شده و استفاده بهینه از آب نیز یک اقدام عمومی است ولی تمامی نهادها و مردم باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار همدان با اعلام اینکه تامین آب با کیفیت مطلوب باید در اولویت شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری قرار گیرد، گفت: تامین آب با کیفیت مطلوب خط قرمز وزارت نیرو بوده و در این زمینه نیز باید تلاش شود.

وی با اعلام اینکه استان همدان در سال‌های اخیر با مشکل آب مواجه شده است، گفت: اما با مدیریت صورت گرفته اجازه داده نشد آب مشترکان در همدان قطع شود در صورتی که پیش‌بینی قطعی آب در تابستان امسال وجود داشت.

عراقی با اشاره به اینکه سد اکباتان همدان سه میلیون و 500 هزار مترمکعب آب دارد، بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به 10 درصد سد اکباتان پر بوده و 90 درصد سد خالی از آب است که باید صرفه‌جویی لازم در زمینه مصرف آب صورت گیرد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه هماهنگی و همکاری بین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و آب منطقه‌ای سبب شد تا امسال با کمترین مشکل سپری شود ولی نیاز است تا مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را در دستور کار داشته باشند چراکه بدون صرفه‌جویی امکان تامین آب نبوده و مشکلات افزایش می‌یابد.

وی درباره انتخاب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان نیز گفت: گزینه‌های مختلفی به سبب اهمیت شرکت آب و فاضلاب روستایی مورد توجه بود و برای این شرکت پنج نفر از سوی استان به شرکت مهندسی معرفی شده بود که البته همگی دارای شاخص‌های مطلوبی بودند.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه مدیران باید دو مشخصه بارز یعنی ارشدیت و مرشدیت داشته باشند، اظهار داشت: ارشدیت به معنای تجربه و تخصص لازم است و همچنین اینکه مجموعه فعالیت مدیر انتخاب شده را قبول داشته و با وی همکاری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار