مسئول گروه فرهنگی محرومیت‌زدایی مهر علوی و گروه جهادی خادمان وارثان زمین در نهاوند از برگزاری همایش «نازدانه خدا» برای دانش‌آموزان نهاوندی خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 12 January 2016

مسئول گروه فرهنگی محرومیت‌زدایی مهر علوی و گروه جهادی خادمان وارثان زمین در نهاوند از برگزاری همایش «نازدانه خدا» برای دانش‌آموزان نهاوندی خبر داد.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام "حامد حیدری" با اعلام این خبر، اظهار کرد: این همایش برای ۹۰ دانش‌آموز دختر سوم ابتدایی در بخش زرین‌دشت نهاوند با همکاری آموزش و پرورش شهرستان نهاوند و موسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت رقیه(س) شهر برزول برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش روز چهارشنبه ۳۰ دی در مکان سالن ورزشی شهید بروجردی بخش زرین‌دشت برگزار می‌شود، افزود: برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان پایه‌های سوم در مدارس ابتدایی دخترانه و پایه‌های نهم در واحدهای آموزشی پسرانه متوسطه نخست، یکی از برنامه‌های مورد نیاز این گروه سنی است که با وارد شدن به سن تکلیف نیاز به حضور در فعالیت‌های فرهنگی و دینی را بیش از پیش احساس می‌کنند.

حیدری به برگزاری جشن تکلیف برای بیش از ۹۰ دانش‌آموز بخش زرین‌دشت نهاوند اشارهو عنوان کرد: در این مراسم امام جمعه شهرستان، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند، دانش‌آموزان پایه‌های سوم دخترانه بخش زرین‌دشت، والدین آن‌ها، مربیان و معلمان آموزشی و برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.

این روحانی گروه جهادی ادامه داد: برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند دانش‌آموزان امروز را از سنین پایه با اخلاق معنوی و تربیت دینی همراه سازد و زمینه حضور آن‌ها را در فعالیت‌های اجتماعی مناسب آینده فراهم کند به گونه‌ای که نیروی هم‌تراز انقلاب اسلامی پرورش یابد.

وی بیان کرد: گرایش کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های دینی و نهادینه شدن فرهنگ نماز در رفتار آن‌ها می‌تواند نسلی پویا و توانمند از نظر فرهنگی در جامعه پدید آورد و این مهم تنها در سایه همکاری خانواده‌ها و مسئولان پدید می‌آید.

حیدری با اشاره به ۶ سال فعالیت و سابقه جهادی در سه استان سطح کشور تصریح کرد: رنگ‌آمیزی بیش از هزار مترمربع شهر برزول، نصب پرده در مدارس نهاوند، اهدای لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت، تعویض و مرمت نیمکت‌های مدرسه، اهدا و نصب بخاری برقی و اهدای هزار جلد کتاب کمک‌درسی و غیردرسی، احداث چهار سرویس بهداشتی برای مدارس و کاشت 300 نهال در شهر برزول از اقدامات گروه جهادی است.

وی همچنین از دیگر اهداف گروه جهادی را اشتغالزایی دانست و عنوان کرد: هدف اصلی گروه جهادی اشتغالزایی در مناطق محروم شهرستان نهاوند است که در این مقوله می‌خواهیم که از بحث‌های فرهنگی، آموزشی و دینی غافل نشده باشیم.

مسئول گروه جهادی خادمان و وارثان زمین به برنامه‌های دیگر این گروه اشاره کرد و افزود: توزیع بیش از ۵۰ بسته ارزاق بین زنان بی‌سرپرست، خانواده‌های بی‌بضاعت، راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد، اهدای لباس و پوشاک به خانواده‌های بی‌بضاعت، راه‌اندازی کارگاه قالی‌بافی در شهر برزول در محرم ۹۴ و راه‌اندازی کارگاه گیان با ظرفیت اشتغال برای ۶۰ نفر از دیگر اهداف است.

گفتنی است؛ گروه فرهنگی محرومیت‌زدایی مهر علوی و گروه جهادی خادمان و وارثان زمین در تهران فعال بوده و هم‌اکنون در نهاوند نیز مشغول به فعالیت هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار