کد خبر: ۱۶۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 12 January 2016


مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان البرز بر اهمیت توسعه فرهنگ تعاون و لزوم تحقق سهم این بخش در اقتصاد کشور به عنوان یکی از مولفه‌های مهم رشد اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اسماعیل خلیلی اظهار داشت: با برنامه‌های ترویجی و آموزشی می‌توان مردم را بیشتر با مزیت‌های بخش تعاون معرفی کرد.

وی ادامه داد: برای توسعه اقتصاد روستایی در قالب شرکت‌های تعاونی می‌توان روستاییان را ساماندهی کرد.

خلیلی گفت: استفاده از ظرفیت پژوهشگران دانشگاهی استان برای ریشه‌یابی علل عدم موفقیت تعاونی‌های غیرفعال و ریشه‌یابی گلوگاه‌های آسیب رسان باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه تعاونی‌ها، عضویت کارکنان دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی فرمانداران در تعاونی‌های توسعه و عمران، ایجاد و تشکیل تعاونی‌های نوع جدید تا پایان سال، بررسی و نظارت بر فعالیت تعاونی‌های استان و توسعه فرهنگ تعاون از برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز است.

خلیلی همچنین در خصوص تشکیل تعاونی‌های پشتیبان مشاغل خانگی برای توسعه کسب و کار خانگی در استان اظهار داشت: درصدد هستیم مشاغل خانگی را در استان در قالب تعاونی‌های پشتیبانی ساماندهی و توسعه دهیم و این تعاونی‌ها با هدف ایجاد اشتغال پایدار با تامین مواد اولیه، خرید کالا از تولیدکننده و رساندن آن به بازار مصرف ایجاد می‌شود می‌تواند منبع درآمد و بستر اشتغال بسیار خوبی برای افراد دارای حرفه باشد.

وی بیان داشت: همچنین موسسان تعاونی پشتیبان می‌توانند علاوه بر تسهیلات وام مشاغل خانگی هر یک از اعضا (شاغل در مشاغل خانگی ) از تسهیلات وام که از سوی بانک عامل به تعاونی‌های پشتیبان برای توسعه این مشاغل می‌دهد نیز استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار