مدیرکل‌ زندانهای استان کرمانشاه گفت: بیکاری بر افزایش آمار جرایم نقش موثری دارد.
کد خبر: ۱۶۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 11 January 2016
مدیرکل‌ زندانهای استان کرمانشاه گفت: بیکاری بر افزایش آمار جرایم نقش موثری دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اژدر اسدبگی افزود: کمک به توانمندسازی زندانیان و ایجاد درآمد پایدار برای رفع نیازهای مالی این قشر آسیب‌پذیر و خانواده‌های بی‌بضاعت آنان هدفی مهم در زندانبانی اسلامی است.

وی همچنین بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی برای تحقق اشتغال زندانیان تاکید کرد.

مدیرکل زندان‌های کرمانشاه با اشاره به نقش موثر بیکاری بر افزایش آمار جرایم خاطرنشان کرد: آموزش مهار‌ت‌های شغلی و اعطای وام‌های خوداشتغالی به زندانیان با هدف پیشگیری از وقوع جرم در جامعه فرآیندی مداوم در حوزه زندانبانی نوین اسلامی است.

وی افزود: توسعه اشتغال مولد در زندانهای استان با همکاری نهادهای مرتبط در اولویت فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی است و در همین راستا با همکاری بنیاد تعاون زندانیان استان کارگاه‌ها و مراکزی به منظور استفاده از نیروی کار زندانیان در عرصه‌های تولیدی و اقتصادی تعیین شده است.

اسدبگی در ادامه تاکید کرد: براساس آئین نامه و مقررات سازمان زندانهای کشور محکومان جرایم سبک، بدهکاران مالی غیرکلاهبرداری و زندانیانی برخی جرایم که برای اولین بار به زندان معرفی می‌شوند به شرط تحمل مدتی از محکومیت در زندان، بسته به شرکت در دوره‌های فرهنگی و آموزشی با نظر مقام قضایی مجازند در مراکز اشتغال و حرفه‌آموزی خارج از زندان مشغول بکار شوند.

این مقام مسئول که به همراه قاضی ناظر زندان، معاون اصلاح و تربیت اداره کل زندان ها و مدیر بنیاد تعاون زندانیان کرمانشاه از محل گلخانه سرزمین گل وابسته به بنیاد تعاون زندانیان استان بازدید می‌کرد از بکارگیری هشت نفر از زندانیان در این بخش و همچنین انتقال برخی محکومان واجد شریط به مراکز اشتغال در مراحل بعدی خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار