رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: باهدف کاهش فشار به جنگل‌ها و احیای منابع طبیعی ۱۶ هزار هکتار صنوبر کاری در این استان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 09 January 2016

عدیل سروی در گفتگو باخبرنگار مهرازجمله چالش‌های بخش کشاورزی استان را تهدید منابع پایه عنوان کرد و افزود: در این راستا در نظر داریم کاشت صنوبر را با مشارکت مردمی انجام دهیم.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حال حاضر منابع پایه کشاورزی ازجمله آب، خاک، جنگل‌ها و مراتع دچار مشکل هستند و نیاز است با برنامه‌های کوتاه و بلندمدت نسبت به احیای این منابع اقدام کرد.

وی به بهبود و اصلاح دو هزار هکتار از مراتع نیز اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی حفاظت از منابع طبیعی اجرا می‌شود.

سروی در خصوص برنامه‌های توسعه جنگل‌ها متذکر شد: ۲۸۰ هکتار طرح جنگل‌کاری، توسعه درختکاری و فضای سبز برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با تأکید به اینکه با از بین رفتن منابع طبیعی شاهد تغییراتی در شرایط اقلیمی هستیم، بیان داشت: این تغییرات در سال‌های اخیر موجب افزایش مخاطرات بخش کشاورزی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درعین‌حال به تهدید تغییر کاربری‌های غیرمجاز اشاره کرد و افزود: به دنبال این هستیم با احیا اراضی کشاورزی از تغییر کاربری منابع طبیعی ازجمله جنگل‌ها و مراتع ممانعت کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
اول بررسی شود درجریان سالهای 86 و87 بیش از دومیلیاردتومان اعتبار توسط سازمان جهادصرف درختکاری درنقاط مختلف استان شد . حتی یک درخت از آن درختها باقیمانده است ؟ بعدا " بقول استاندار یک مگا پروژه جدید 16هزارهکتاری را شروع به تناول بکنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار