کد خبر: ۱۵۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 08 January 2016

به گزارش تابناک یزد؛ داريوش قنبري از نمايندگان سابق مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با روز نو اظهار داشت: براساس قانون جمهوري اسلامي ايران نمايندگان مجلس اختيارتي در تذكر دادن به قوه مجريه دارند.

خلأيي كه در اين زمينه مطرح است اينكه نماينده نمي‌تواند درباره نحوه عملكرد خود در مجلس مورد تذكر قرار گيرد اما نماينده مجلس به آساني هر تذکری را به قوه مجريه مي‌دهد.

به نظر من بايد عملكرد نماينده مجلس از طرف مردم قابل بازخواست باشد و مردم بتوانند به شكل مناسبي مسئوليت نمايندگي را به نمايندگان مجلس متذكر شده و ازآنها بخواهند در راستاي منافع ملي عمل كنند.

خانه ملت بايد به منافع ملت توجه كند و صداي ملت از مجلس شنيده شود. برخي افراد در مجلس هستند كه در مجموع توجهي به منافع ملی نمي‌كنند. اين وضعيت در شرايط فعلي ايجاد‌كننده نوعي شكاف بين دولت و مجلس شده است. مجلس قدرتي متكثر است، بنابراين بايد در مقايسه با قدرت متمركز مردمي‌ترعمل كند. درحال حاضر اين رئيس‌جمهور است كه در كشور داراي عملكرد مردمي‌تری است و منافع مردم را بيشتر پيگيري مي‌كند.

البته رئيس‌جمهور نماينده عالي مردم است كه با راي اكثريت انتخاب شده است. اين ضعف قانوني است كه حق تذكر براي مردم در نظر گرفته نشده است.

همان‌گونه كه اين حق براي نمايندگان در نظر گرفته شده است كه به دستگاه اجرايي تذكر دهند، در برابر آن اين حق هم باید براي ملت وجود داشته باشد كه آنها نيز به نمايندگان خود تذكر دهند. آن زمان است كه مشخص مي‌شود نماينده واقعي ملت كيست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار