بسته ویژه خبرهای پلیس "تابناک ایلام"
دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده تابناک ایلام دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم می نماید
کد خبر: ۱۵۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 05 January 2016

به گزارش تابناک ایلام،.پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مداخلات اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی واجتماعی  به زندگی خود ادامه می دهند.دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده تابناک ایلام دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم می نماید
دراین بسته خبری می خوانیم:

اعتماد مردم،معيار اقتدار پليس است

دادستان دادسراي نظامي ايلام با اشاره به اينکه اقتدار پليس نتيجه اعتماد مردم است، گفت:عزت، اقتدار و هوشياري و جلب مشارکت عمومي از مهمترين دستاوردهاي چند سال اخير نيروي انتظامي مي باشد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، عظيمي دادستان دادسراي نظامي ايلام در جلسه آموزشي،توجيهي ويژه کارکنان انتظامي شهرستان ايلام ولايت مداري را مهمترين ويژگي نيروهاي مسلح كشور خواند و افزود: طبق فرمايش مقام معظم رهبري، عزت، اقتدار و هوشياري از مهمترين ويژگي هاي نيروي انتظامي است و اين مهم با خدمت به مردم و دفاع از ارزش هاي اسلامي و کسب رضايتمندي مردم از عملکرد امروز پليس بدست آمده است .

وي ادامه داد: مراجع قضايي در صدد کمک و همدلي با پليس بوده تا بتواند از بار روحي،رواني ماموريتهاي خطير پليس کاسته و به استمرار امنيت در جامعه کمک شاياني کند.

دادستان دادسراي نظامي ايلام ميزان و معيار اقتدار پليس در جامعه اسلامي را مبتني بر اعتماد و رضايت عمومي دانست و عنوان کرد:احترام و رعايت ادب متقابل بين پليس و مردم و رعايت اصل تكريم در مناسبات انساني و روابط اجتماعي موجب اعتماد عمومي و تحقق شعار مردم داري پليس مي شود.

وي خاطرنشان کرد:با به خطر افتادن امنيت اجتماعي،آرامش خانواده ها از بين مي رود و تشويش،اضطراب و ناآرامي جاي آن را مي گيرد ؛به همين خاطر مرتفع شدن بسياري از نيازهاي آدمي در گرو تامين امنيت مي باشد و وظيفه پليس غلبه بر تهديدات و ناهنجاري ها بوده تا زندگي مردم را در آرامش و تعامل به جريان بيندازد.

عظيمي با تاکيد بر لزوم همکاري و تعامل بين دستگاه قضا و پليس به عنوان ضابطان قضايي و برگزاري چنين جلساتي را ضروري خواندو افزود : همکاري بين مسئولان قضايي و کارکنان انتظامي در کشور عزيز ما برقرار است و اين وجه تمايز کشور ما نسبت به کشورهاي ديگر است.

دادستان دادسراي نظامي ايلام در پايان خدمت به مردم و برخورد با مجرمان و هنجار شکنان و حفظ امنيت را از وظايف مشترک نيروي انتظامي و دستگاه قضايي دانست و گفت : تعامل و همراهي نيروي انتظامي و دستگاه قضايي،ارتقاء امنيت در جامعه و رضايت مردم را در پي خواهد داشت و حفظ اين امنيت با حمايت هاي بي دريغ و همه جانبه دستگاه قضائي از نيروي انتظامي حاصل خواهد شد.

حجاب،راهبردي کارساز براي ترويج ارزش هاي اجتماعي

فرمانده انتظامي استان ايلام با تاکيد بر اينکه مسئله حجاب علاوه بر کارکردهاي فردي کارکرد هاي اجتماعي بسيار قوي نيز دارد،گفت: حجاب به عنوان راهبردي کارساز جهت تأييد و ترويج ارزش هاي اجتماعي، تأمين کننده امنيت اجتماعي پايدار است.

سردار "علي دولتي" در گفت و گو با خبرنگار پايکاه خبري پليس، اظهار داشت:بي­ترديد يکي از مهم­ترين پايه­هاي تحقّق احکام الهي، و در سايه آن، امنيت اجتماعي، نهادينه­سازي مسئله حجاب و عفاف است، تا در پرتو آن، سعادت دنيا و آخرت جامعه، تأمين شود.

وي گفت: رعايت حجاب اسلامي علاوه بر ايجاد آرامش رواني بين افراد جامعه موجب کاهش چشمگير ناهنجاري‌هاي اجتماعي و اخلاقي خواهد شد.

فرمانده انتظامي استان ايلام با برشمردن برخي کارکردهاي فردي حجاب و عفاف گفت:حجاب از کارکرد اجتماعي نيز برخوردار است؛ بر تحکيم نظام خانواده مي افزايد و از انحلال کانون مستحکم و پايدار زناشويي جلوگيري کرده و امنيّت اجتماعي را فراهم مي سازد.

وي خاطرنشان کرد:مسئله حجاب به عنوان راهبردي کارساز جهت تأييد و ترويج ارزش هاي اجتماعي، تأمين کننده امنيت اجتماعي پايدار و سعادت آدمي و منشأ قرب الهي است.

سردار دولتي با اشاره به اينکه توجه و رعايت هرچه بيشتر عفاف و پوشش در جامعه بيشتر بر غناي فرهنگي جامعه افزوده مي‌شود گفت:بروز آسيب‌هاي اجتماعي از تأثيرات مهم بدحجابي در جامعه است و اين در حالي است كه با رعايت حجاب و عفاف، جامعه و افراد آن در آرامش و امنيت به‌سر خواهند برد.

اين مقام مسئول خاطرنشان کرد:مردم بايد از رابطه حجاب و عفاف با امنيت اجتماعي آگاهي يابند و به اين موضوع پي ببرند كه حفظ حجاب امنيت آنان را در جامعه موجب مي‌شود.

وي ادامه داد:فرهنگ عفاف و حجاب بايد در ميان مردم نهادينه شود و خانواده‌ها بايد پس از آگاهي از اهميت حجاب و عفاف در جامعه، در تربيت فرزندان خود، به اين موضوع بيشتر توجه كنند.

فرمانده انتظامي استان ايلام با تاکيد بر گسترش فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه اظهار کرد: آرامش انسان در گرو احساس امنيت عاطفي و رواني است و اگر اين مهم تامين نشود انسان همواره در معرض خطرخواهد بود.

وي با اشاره به نقش مهم حجاب اسلامي درگسترش امنيت اجتماعي ادامه داد: حجاب صرفا پديده‌اي فردي نيست بلکه يک مسئله اجتماعي محسوب مي شود چرا که رعايت آن علاوه بر ايجاد آرامش رواني بين افراد جامعه موجب کاهش چشمگير ناهنجاري هاي اجتماعي و اخلاقي خواهد شد.

فرمانده انتظامي استان ايلام حفظ ارزش‌هاي انساني، عفت، حيا و متانت در جامعه، مبارزه با تهاجم فرهنگي غرب و از بين بردن عوامل ناهنجار را از فوايد ديگر رعايت حجاب اسلامي در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: عمومي شدن فريضه امر به معروف و نهي از منکر و رعايت حجاب و عفاف ، نويد بخش جامعه‌اي با حداقل مشکلات اجتماعي خواهد بود.

وي رعايت حجاب را ضامن امنيت و آرامش خانواده ها دانست و اضافه کرد: رعايت اين مقوله مهم و سرنوشت ساز محيطي امن را براي افراد جامعه بوجود مي آورد که بايد به آن توجه جدي شود.

فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به توطئه هاي استکبار جهاني براي به انحراف کشاندن جوانان اين مرز و بوم خاطر نشان کرد: هدف دشمنان انقلاب از اشاعه فساد و فحشا در جامعه گرفتن فرزندان ايران اسلامي از دامن اسلام است .

وي تصريح کرد: اگر به دنبال سلامت اخلاقي و امنيت اجتماعي و حتي جسمي شهروندان مان هستيم و حفظ نظام ديني برايمان مهم است بايد تلاش کنيم که احکام الهي در جامعه اجرا شود و يکي از آن هم همين حفظ حجاب و عفاف است.

سردار دولتي با بيان اينکه استمرار طرح ارتقاء امنيت اخلاقي و اجتماعي در سطح استان نتيجه همکاري، حمايت خوب مردم و مسئولان استان با پليس در اين بخش بوده است ادامه داد: حمايت همه جانبه مردم و مسئولان پشتوانه بسيار مهمي براي طرح ارتقاء امنيت اخلاقي خواهد بود.

دستبند پليس ايوان در دستان سارق حرفه اي

فرمانده انتظامي شهرستان "ايوان"در استان "ايلام" ازدستگيري سارق حرفه اي منزل وکابل مخابرات درهنگام سرقت خبر داد.

سرهنگ"شهرام اميريان"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، درتشريح اين خبرگفت: طي تماس تلفني شهروندان مبني برسرقت منزل بلافاصله موضوع دردستور کارپليس قرارگرفت.

وي خاطر نشان کرد:تلاشگران عرصه نظم وامنيت در انتظامي بخش زرنه پس ازبررسي موضوع کمتر ازنيم ساعت سارق که از سارقين حرفه اي وداراي سوابق کيفري بوده راشناسايي کردند

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان افزود: سارق در هنگام شناسايي که قصد خروج از شهر را داشت در يک عمليات ضربتي پليسي دستگير واموال به سرقت رفته از وي کشف وضبط گرديد .

سرهنگ اميريان افزود : در تحقيقات فني وتخصصي به عمل آمده ازسارق به دو فقره سرقت منزل ويک فقره سرقت کابل مخابرات اعتراف کرد .

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان تصريح داشت: پليس با تمام توان وجديت در مقابل برهم زنندگان نظم وامنيت عمومي ايستاده وقاطعانه برخورد مي کند واجازه نخواهيم داد که امنيت عمومي شهروندان را به مخاطره بيندازند .

مشاركت مردمي درتوليد امنيت بسيارمهم وارزنده است

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان واقع دراستان "ايلام" مشاركت هاي مردمي را درتوليد امنيت بسيارمهم وارزنده خواند .

سرهنگ "شهرام اميريان" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، گفت: مردم بزرگترين و مهم ترين سرمايه اجتماعي پليس هستند و تعامل و مشاركت آنان در توليد امنيت پايدار وموفقيت پليس درانجام وظايف وماموريتها يش را به دنبال دارد.

وي افزود: توليد امنيت يک کار تک بخشي نيست که فقط ناجا آن را محقق کند بلکه کاري فرابخشي است که مشارکت همه نهادها وسازمانها وبالاخص مردم را مي طلبد.

اين مقام مسئول انتظامي خاطر نشان کرد: امنيت امروز حاصل اين مشارکت عظيم مردم است که هميشه ودرهمه صحنه ها پشتيبان ولايت ورهبري بوده اند وپليس را درانجام ماموريتهايش ياري نموده اند.

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان گفت: خوشبختانه به يقين مي توانيم بگوئيم امنيت درخور شان مردم عزيز اين شهرستان به پشتوانه همكاري و تعامل مردم و مشاركت هاي همگاني تحكيم و توسعه يافته و بر اين باور مصمم هستيم كه اين مشارکتها را بيش ازپيش گسترش داده وبهره هاي مفيد را ازآن داشته باشيم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار