مدیرکل تأمین اجتماعی همدان با اشاره به اینکه میزان مطالبات معوق سازمان از کارفرمایان ستان به ۶۰۰ میلیارد ریال رسید، گفت: ۲۰۵۰ نفر در تعداد استان همدان مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند.
کد خبر: ۱۵۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 05 January 2016

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان با اشاره به اینکه میزان مطالبات معوق سازمان از کارفرمایان ستان به ۶۰۰ میلیارد ریال رسید، گفت: ۲۰۵۰ نفر در تعداد استان همدان مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند.

به گزارش تسنیم، محمد عسگری اشاره به اینکه برای ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی 11 شعبه ثابت و 11 شعبه اقماری در سطح استان همدان فعالیت دارند، اظهار داشت: در حال حاضر 229 هزار بیمه شده اصلی و 234 هزار خانواده مستمری‌بگیر از سازمان تأمین اجتماعی در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 700 هزار نفر از مردم استان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، افزود: بیش از 119 هزار نفر بیمه شده اجباری در سطح استان همدان وجود دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان با تأکید بر ضرورت افزایش بیمه‌شدگان اجباری بیان کرد: بیش از 22 هزار و 700 کارگاه با سازمان تأمین اجتماعی استان در ارتباط هستند و حق بیمه کارگران خود را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای 10 هزار و 58 نفر در استان همدان فرصت شغلی جدید فراهم شد، گفت: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان همدان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به 2050 نفر در امسال رسیده است.

عسگری از شناسایی 721 نفر از افراد دریافت‌کننده بیمه بیکاری که در مشاغل جدیدی آغاز به کار کرده‌اند، خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 515 نفر بیمه شده جدید در سازمان تأمین اجتماعی استان ثبت شده است که نشان از رونق و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال‌زایی دارد.

وی با اشاره مطالبات معوق تأمین اجتماعی اظهار داشت: سازمان حدود 600 میلیارد ریال مطالبات معوق از کارفرمایان استان همدان طلب دارد که در مرحله اجرائیه قرار گرفته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان افزود: این مطالبات شامل دیون ماده 38 قانون تأمین اجتماعی، دیون کارگاه‌های صنفی- حقیقی، دیون کارگاه‌های حقوقی، دیون ناشی از اجرای مواد 66 و سخت زیان‌آور، آراء ماده 48 قانون کار و ماده 40 قانون است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون میزان وصول مطالبات تأمین اجتماعی 90 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: مهمترین مشکل در انباشت مطالبات، کمبود نقدینگی و منابع است و این امر سبب اختلال در ارائه خدمات و تعهدات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی شده است.

عسگری برنامه‌ریزی برای اولویت‌بندی پیگیری و وصول مطالبات کلان و در نهایت توقیف، ارزیابی و مزایده املاک و اموال کارفرمایان را از عمده اقدامات برای وصول این مطالبات برشمرد و گفت: در وصول مطالبات تقسیط بدهی در اقساط کوتاه مدت، تعامل با اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی نیزمورد توجه است.

وی با اشاره به کاهش تعداد بیمه‌شدگان اجباری در استان همدان تأکید کرد: رؤسای شعب ثابت و اقماری تأمین اجتماعی باید بازرسی مضاعف از واحدهای تولیدی و صنعتی را در دستور کار قرار دهند تا دلیل کاهش بیمه‌شدگان اجباری و افزایش مطالبات معوق مشخص شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار