مسوول امور تغذیه سالم مرکز بهداشت تویسرکان گفت: طرح بسیج آموزش همگانی تغذیه با هدف اصلاح الگوی تغذیه در جامعه و تبیین عادات صحیح غذایی با بهره گیری از سبک زندگی اسلامی در این شهرستان در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۵۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 02 January 2016

مسوول امور تغذیه سالم مرکز بهداشت تویسرکان گفت: طرح بسیج آموزش همگانی تغذیه با هدف اصلاح الگوی تغذیه در جامعه و تبیین عادات صحیح غذایی با بهره گیری از سبک زندگی اسلامی در این شهرستان در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا ،فاطمه چراغی افزود: این طرح همچنین ارتقا سطح نگرش عمومی مردم نسبت به مقوله تغذیه سالم و مفید و تشریح الگوی صحیح تغذیه در سطوح مختلف سنی را دنبال می کند.

وی اضافه کرد: فعالیت های آموزشی در این زمینه از سطح مدارس، پایگاه های سلامت شهری و خانه های بهداشت روستایی و همچنین در میان مدیران بخش های مختلف اجرایی آغاز شده و توسط رابطین بهداشت در مناطق مختلف شهری و روستایی در حال پیگیری است.

چراغی از اجرای طرح بازدید از روند تغذیه دانش آموزان در سطح مدارس شهرستان و برپایی جشنواره غذاهای کمکی و برپایی پایگاه صبحانه سالم در مدارس تویسرکان خبر داد و افزود: همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت مبلغان علوم دینی در دستور کار قرار گرفته زیرا نهادینه سازی فرهنگ و روش تغذیه سالم و عادات صحیح غذایی در جامعه به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده و بیش از پیش نیاز دارد.

وی اذعان کرد: با وجود انجام برخی فعالیت های اثر گذار در سال های اخیر هنوز هم جامعه ما تا رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه تغذیه سالم فاصله دارد.

چراغی تبیین و گسترش آموزش در حوزه تغذیه سالم و اقناع سازی جوامع هدف را یکی از محورهای نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی دانست و ادامه داد: اکنون در کشور ما به دلیل عادات نادرست غذایی، شیوع بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و امراض مرتبط با مقوله تغذیه ناصحیح ، نگران کننده است.

وی گفت: شعار هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه، کاهش مصرف قند، نمک و چربی در برنامه غذایی روزانه است که میانگین استفاده از آنها در کشور ما بسیار بیشتر از حد استاندارد و میانگین جهانی است.

چراغی از رسانه ها، متولیان حوزه آموزش و فرهنگ و همه دست اندرکاران دستگاه های مرتبط اجرایی خواست تا به مقوله نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در حوزه تغذیه یاری برسانند.

هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه سالم از 29 آذرماه سال جاری در شهرستان تویسرکان آغاز شده و با شعار کاهش مصرف قند، چربی و نمک در برنامه غذایی روزانه تا 14 دیماه ادامه دارد.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان در 90 کیلومتری شهر همدان است که از 22 پایگه سلامت و 57 خانه بهداشت روستایی برخوردار است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار