رئیس منابع طبیعی سیروان گفت: طرح غنی‌سازی تأثیر بسیار بسزایی در صیانت و احیای عرصه‌های جنگلی دارد و به بقاء بیشتر کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۵۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 02 January 2016
رئیس منابع طبیعی سیروان گفت: طرح غنی‌سازی تأثیر بسیار بسزایی در صیانت و احیای عرصه‌های جنگلی دارد و به بقاء بیشتر کمک می‌کند.

به گزارش تابناک ایلام؛«حسین کاظمی پور»  اظهار کرد: در طرح احیا، غنی‌سازی و بازسازی، جنگل‌ها و مراتعی که از عوامل چون آتش‌سوزی، خشک‌سالی، آفت، ریزگردها و سایر عوامل آسیب‌دیده با اجرای عملیاتی چون نهال و بذرکاری، سرشاخه زنی، هرس، بریدن قسمت‌های خشک و بیمار احیا و بازسازی می‌شود.

وی افزود: باهدف صیانت و احیای عرصه‌های جنگلی طرح غنی‌سازی در سطح 50 هکتار از جنگل‌های چرمین سیروان اجرا شد و این طرح در قالب طرح ملی صیانت از جنگل‌های زاگرس و باهدف غنی‌سازی بافت جنگلی این شهرستان، توسعه مناطق جنگلی و کاهش عوامل تخریب‌کننده جنگل‌ها اجرا شد.

رئیس منابع طبیعی سیروان: در راستای اجرای این طرح در نخستین مرحله پروژه غنی‌سازی جنگل در این منطقه با بذر گونه‌های مقاوم و سازگار با منطقه مانند بلوط، بنه، بادام وحشی  صورت گرفته است. 

کاظمی پور خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص اعتبارات جدید از محل اعتبارات ملی سایر پروژه‌های جدید جنگل‌کاری طرح صیانت در سال جاری در جنگل‌های این شهرستان به اجرا درمی‌آید. 

رئیس منابع طبیعی سیروان  تصریح کرد: در طرح احیا، غنی‌سازی و بازسازی، جنگل‌ها و مراتعی که از عوامل چون آتش‌سوزی، خشک‌سالی، آفت، ریزگردها و سایر عوامل آسیب‌دیده با اجرای عملیاتی چون نهال و بذرکاری، سرشاخه زنی، هرس، بریدن قسمت‌های خشک و بیمار احیا و بازسازی می‌شود./م

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار