استاندار یزد در پاسخ به گلایه‌های بخش خصوصی مبنی بر فشار دستگاه‌ها برای وصول مطالبات حامل‌های انرژی گفت: حامل‌های انرژی را قسطی پرداخت کنید.
کد خبر: ۱۵۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 27 December 2015

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی  در سیزدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: مسائلی که در این شورا مطرح شد جزو واقعیات جامعه است و متاسفانه در شرایط فعلی با رکود تورمی مواجه هستیم که نمی‌شود آن را انکار کرد و قدرت خرید مردم نیز به یک سوم رسیده است.

استاندار یزد افزود: در چند سال گذشته با کاهش ارزش پول ملی در حد ثلث مواجه بوده‌ایم به این معنا که قدرت خرید مردم به ثلث کاهش یافته و وقتی که صحبت از ارز با نرخ سه برابر می‌شود، یعنی کاهش پول ملی به ثلث رسیده است.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی به گونه‌ای نیست که به‌زودی به رشد برسد، عنوان کرد: دولت در تلاش است با کاهش تورم، حقوق و دستمزد کاهش نیابد و ثبات درآمد وجود داشته باشد.

میرمحمدی ادامه داد: رشد منفی شش درصد اکنون به بالای صفر رسیده اما اگر بخواهیم به رقمی بیشتر مثل سه درصد یا بالاتر دست پیدا کنیم با وجود کاهش درآمدهای دولت کاری دشوار است.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی به دلایل گوناگون و متعددی با رکود مواجه شده است، ابراز امیدواری کرد: با تدبیر و همراهی همه ارکان نظام، این مسائل حل‌ و فصل شود.

استاندار یزد عنوان کرد: با وجود همه مسائل و مشکلات، اقدامی که دولت برای رفع تحریم‌ها کرد و به نتیجه رسید، باعث شد تا در جامعه امیدواری ایجاد شود و ثابت کرد که تحریم‌ها کاغذپاره نبوده و بلایی بزرگ بر سر مردم و اقتصاد کشور آورده و امروز که در حال برداشته شدن تحریم‌ها هستیم یک اقدام بزرگ و موثر است.

وی با بیان اینکه مشکلات یک شبه حل نمی‌شود، اظهار داشت: سیستم بانکی کشور به شرایط بحران رسیده و پول‌هایی که از این سیستم به صورت میلیاردی برده شده، مشخص نیست کجا رفته و هزینه شده و به بانک نیز برگردانده نشده که این امروز تاثیرات خود را بر جامعه و اقتصاد نشان داده است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه امروز در شرایط گذر هستیم، تصریح کرد: با وجود چنین مشکلاتی، نقدینگی در جامعه بالا نرفت و تورم کم شد و دولت امیدوارانه در تلاش است تا آینده را بهبود بخشد و از این وضعیت خارج شود.

وی در بخشی از سخنان خود با تقدیر از همراهی و همکاری بانک‌های استان یزد گفت: در حالی که بانک‌های استان شرایط خوبی ندارند اما با صنایع همراه بوده و همکاری کرده‌اند.

میرمحمدی ادامه داد: بانک کشاورزی بنابر گزارش مدیرعامل این بانک، مازاد بر منابع خود تسهیلات پرداخت کرده و در امهال تسهیلات با متقاضیان همراه بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود از عملکرد بانک‌ها راضی هستم، عنوان کرد: با وجود اینکه بانک‌ها دریافتی نداشتند، خوشبختانه تسهیلات خوبی پرداخت شده است.

استاندار یزد همچنین پیرامون درخواست کشاورزان برای حمایت دولت و عدم فروش مستقیم محصولات کشاورزی اظهار داشت: در مورد بازار محصولات کشاورزی که بحث آن مطرح شده، بهتر است تشکل‌های کشاورزی در زمینه مارکتینگ به اندازه توانایی خود وارد شوند.

وی بیان داشت: ممکن است در ابتدا کار دشواری باشد اما اگر قدم اول برداشته شد، به طور قطع با توسعه روبه‌رو خواهد بود و از این طریق، دخالت دلالان کم می‌شود.

میرمحمدی افزود: ایجاد مجموعه‌های عرضه محصولات کشاورزی که به طور مستقیم از سوی کشاورزان اداره شود، ضمن حذف مشکلات دلالی و میدان‌داری، می‌تواند در تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها نیز تاثیر مستقیم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم تا کشاورزان عمده در این زمینه وارد عمل شوند که به طور قطع با استقبال مردمی روبه‌رو خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار