معاون وزیر ارشاد در ایلام:
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایلام گفت: سرانه مصرفی اقلام فرهنگی در کشور ۲.۵ درصد است.
کد خبر: ۱۵۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 24 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایلام گفت: سرانه مصرفی اقلام فرهنگی در کشور ۲.۵ درصد است.

خبرگزاری تسنیم از ایلام گزارش داد: سید عباس صالحی امروز در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان ایلام اظهار داشت: افتخار ما این است که امام جعفر صادق (ع) و پیامبر اکرم (ص) طلایه داران دانش ما هستند.

وی با بیان اینکه استان ایلام نقش بسیار مهمی در حفاظت از کشور و میراث انقلاب اسلامی دارد، افزود: استان ایلام نقش بسیار مهمی در خدمات دهی به زائران اربعین دارد و اینجا مکان ملائک شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موضوع کتاب همواره مورد توجه بزرگان و به ویژه مقام معظم رهبری بوده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 73 هزار عنوان کتاب چاپ شده در ایران داشته‌ایم و تفاوت‌های بسیار بالایی را در چاپ کتاب قبل و بعد از انقلاب شاهد هستیم.

وی گفت: مصرف فرهنگی در کشور ما بسیار پایین است و 5. 2 درصد مصرف به حوزه فرهنگی اختصاص دارد و سهم حوزه فرهنگ نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است، 45 درصد به حوزه مسکن و خوراک و پوشاک نیز 26 درصد است.

آمار سرانه مصرف کالاهای فرهنگی و کتاب در کشور پایین است و باید تلاش کرد که فرهنگ استفاده از کالاهای فرهنگی را در جامعه و در بین خانواده‌ها بالا ببریم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: همچنین سهم مصرف کتاب در اقلام مصرفی نیز بسیار پایین است./پ

منبع: خبرگزاری تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار