استعداد‌های قایقرانی همدان در این استان شناسایی و شکوفا شده‌اند و برای بهره‌برداری از آنها و تشکیل تیم به منظور حضور در مسابقات نیاز به حمایت است.
کد خبر: ۱۴۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 22 December 2015

استعداد‌های قایقرانی همدان در این استان شناسایی و شکوفا شده‌اند و برای بهره‌برداری از آنها و تشکیل تیم به منظور حضور در مسابقات نیاز به حمایت است.

به گزارش فارس ،فدراسیون قایقرانی هر روز به دنبال برگزاری مسابقات و اردو‌های مختلف لیست‌های مختلفی را در مواد مختلف ارائه می‌کند که در این لیست‌ها اسامی قایقرانان همدانی همواره به چشم می‌خورد.

از آغاز به کار هیئت قایقرانی در استان شاید کمتر کسی امید به این داشت که ورزشکاران استان در این رشته ورزشی موفق ظاهر شوند و حتی شاهد حضور این ورزشکاران در اردو‌های تیم ملی باشیم.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته قایقرانان استان با آغاز سال موفقیت‌های خود را در ماده‌های مختلف و در دو بخش آقایان و بانوان ثبت کردند.

به دنبال حضور موفق قایقرانان استان در مسابقات و راهیابی آنها به اردو‌های تیم ملی خبرنگار ورزشی فارس در گفت‌و‌گو با دبیر هیئت قایقرانی همدان به این موضوع پرداخت.

مهدی صمدی با اشاره به ظرفیت بالای استان در رشته قایقرانی اظهار کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی استان همدان می‌توانیم ورزشکاران توانمندی را در این رشته معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه هیئت قایقرانی استان از سال 87 فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: دو سال پس از آغاز فعالیت هیئت قایقرانی ورزشکاران خوب و مستعد در مسابقات مختلف موفق ظاهر شدند و به اردو‌های تیم ملی راه یافتند.

دبیر هیئت قایقرانی استان همدان ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته قایقرانان استان حضوری پررنگ در اردو‌های تیم ملی دارند.

وی خاطر‌نشان کرد: در بخش آقایان مصطفی نوری، کیانوش سفته‌گوش و محمد ولدی دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی کایاک، یاسین قمری در کانو کانادیی و ایمان مخملی دعوت شده به اردوی آب‌های آرام هستند.

صمدی با اشاره به دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی روئینگ یاد‌آور شد: حمید‌رضا چوبداری، امیر‌محمد یونسی و محمد‌جواد جعفری دعوت‌شدگان به اردوی روئینگ هستند.

وی با بیان اینکه هنوز اسامی دعوت‌شدگان به اردوی تیم‌های ملی بانوان منتشر نشده است، گفت: در بخش بانوان نیز ورزشکاران مطرح و توانمندی داریم که شاهد حضور آنها در دوره‌های قبل اردو‌های تیم ملی بوده‌ایم.

دبیر هیئت قایقرانی استان همدان بیان کرد: هم اکنون 10 قایقران برجسته در بخش آقایان و 10 ورزشکار برجسته در بخش بانوان در استان داریم.

وی با بیان اینکه برای حضور در لیگ قایقرانی نیاز به حمایت داریم، افزود: برای ورود به لیگ و اعزام‌ها نیاز به حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان داریم.

صمدی با تأکید بر اینکه به دنبال جذب اسپانسر هستیم، اظهار کرد: هیئت قایقرانی استان با آگاهی از هزینه‌های سنگین لیگ به دنبال جذب یک حامی مالی بوده و هست که متأسفانه تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی یاد‌آور شد: به منظور بهره‌برداری از استعداد‌های شناخته شده و پرورش یافته استان در رقابت‌های لیگ نیاز به هزینه است که این هیئت به تنهایی قادر به تأمین این هزینه‌ها نیست.

دبیر هیئت قایقرانی استان همدان تصریح کرد: نام آروز حکیمی به عنوان یکی از ملی‌پوشان استان در لیست ارائه شده فدراسیون برای استفاده تیم‌ها برای حضور در لیگ مطرح شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعداد مربیان و داوران فعال استان گفت: هم اکنون در بخش بانوان پنج مربی و چهار داور و در بخش آقایان نیز پنج مربی و چهار داور در استان فعالیت می‌کنند.

صمدی به پیگیری تمرینات ورزشکاران اشاره کرد و یاد‌آور شد: به دلیل آغاز فصل سرما و یخ‌زدگی سد اکباتان هم اکنون تمرینات ورزشکاران در بخش بدن‌سازی و استخر پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه قایقرانی در سه شهرستان همدان، ملایر و کبودراهنگ فعال است، اظهار کرد: 180 ورزشکار سازمان‌یافته رشته قایقرانی در سه شهرستان استان تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

دبیر هیئت قایقرانی استان همدان افزود: هیئت قایقرانی همدان با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی سعی بر شناسایی و پرورش استعداد‌ها در استان دارد که تاکنون نیز در این خصوص موفق بوده است.

وی خاطر‌نشان کرد: امیدوارم با حضور علاقه‌مندان و حمایت از این رشته ورزشی در استان بیش از گذشته شاهد کسب موفقیت ورزشکاران فعال در قایقرانی استان باشیم.

قایقرانی استان که با وجود ورزشکاران مطرح و مستعد در سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری داشته است در صورت نبود حمایت‌های لازم با مشکلاتی مواجه خواهد شد و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بهره‌برداری سایر استان‌ها از ورزشکاران برجسته همدانی در این رشته می‌شویم.

در حالی که این ورزشکاران در استان شناسایی و پرورش یافته‌اند و حفظ ورزشکاران در استان و پیشرفت قایقرانی استان نیاز به توجه و حمایت بیشتر مسئولان استانی دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار