فرمانده انتظامی گلپایگان خبر داد
تابناک: فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: آمار کشف سرقت‌ها در دو ماه آخر سال به اوج خود رسید به طوری که در بهمن ماه 91 درصد و در اسفندماه آمار کشفیات به 130 درصد رسید.
کد خبر: ۱۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵ 17 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدعلی یوسلیانی دوشنبه شب در نشست شورای معتمدین پلیس اظهار کرد: در سالی که گذشت شاهد کاهش 11 درصدی وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه طی 11 ماه گذشته شاهد کاهش 13 درصدی سرقت از منزل در شهرستان گلپایگان بوده‌ایم، تصریح کرد: طی این مدت سرقت از مغازه 33 درصد، سرقت از اماکن 26 درصد، تلفات جاده‌ای 80 درصد، سرقت موتورسیکلت 14 درصد، سرقت خودرو و قطعات داخلی خودرو چهار درصد و سرقت احشام 30 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی گلپایگان ادامه داد: آمار کشف سرقت‌ها در دو ماه آخر سال به اوج خود رسید به طوری‌ که در بهمن ماه 91 درصد و در اسفندماه آمار کشفیات به 130 درصد رسید و علت آن این است که سرقت‌هایی که در ماه‌های گذشته انجام شده بود در این ماه کشف شد.

وی افزود: سرقت احشام و کیف‌قاپی و سیم‌های برق در شهرستان گلپایگان به صفر رسیده است.

یوسلیانی با بیان اینکه امسال 140 کیلوگرم انواع مواد مخدر در گلپایگان کشف شده است، تصریح کرد: همچنین در این مدت بیش از ‌400 نفر توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌‌اند.

وی با اشاره اینکه طی 11 ماه گذشته تلفات ناشی از تصادفات درون شهری و برون شهری 21 درصد کاهش داشته است، تاکید کرد: امیدواریم با اجرای طرح‌های نوروزی شاهد کاهش حوادث رانندگی در ایام نوروز باشیم.

فرمانده انتظامی گلپایگان از اجرای طرح کمربند امنیتی با هدف پیشگیری از سرقت، برخورد با مجرمین و افزایش امنیت روانی و انتظام بخشی در شهرستان گلپایگان خبر داد و بیان کرد: این طرح از اوایل اسفندماه به منظور پیشگیری از وقوع انواع جرائم و سرقت منازل، احشام و وسایل نقلیه اجرا شده است.

وی ادامه داد: چهار گروه سرقت احشام در دام طرح کمربند امنیتی افتادند که این افراد دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

یوسلیانی افزود: طرح کنترل تردد موتورسوارها و خودروها با هدف برخورد با موتورسیکلت سوارهای متخلف و خودروهای بدون پلاک در روزهای پایانی سال تشدید شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را ایمن‌سازی آمد و شد مردم در ایام قبل از سال جدید بیان کرد و گفت: این طرح با هدف جلوگیری از تلفات انسانی و پیشگیری از وقوع جرائم موتورسواران، برخورد قاطع با مزاحمان خیابانی، اراذل و اوباش، معتادان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در مرحله اجرا است.

فرمانده انتظامی گلپایگان همچنین به چهارشنبه آخر سال پرداخت و از خانواده‌ها خواست در این ایام بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

وی همچنین به شگردهای جدید خلافکاران در فضای مجازی پرداخت و ادامه داد: پلیس فتای گلپایگان در فضای مجازی و سایبری موفق شده 100 درصد پرونده‌هایی که به آنها ارجاع داده شده است را پیگیری و کشف کند.

یوسلیانی با بیان اینکه مجرمان به فضاهای مجازی روی آورده‌اند و اقدامات مجرمانه خود را در فضای سایبری انجام می‌دهند، تصریح کرد: برداشت غیر قانونی از حساب‌ها و کلاه‌برداری‌های اینترنتی، ارتباط با رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب و خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی از جمله مواردی است که در فضای سایبری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه چهار واحد متخلف پوشاک در اسفندماه پلمب شده است، بیان کرد: فروشندگان این واحدها اخلاق، شئون و حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کردند و با توجه به اینکه چندین بار به آنان تذکر داده شده بود و آنان بی‌توجهی کرده بودند، پلمب شدند.

فرمانده انتظامی گلپایگان در ادامه از دستگیری دو اکیپ چهار نفره از سارقان پرداخت و گفت: این افراد غیربومی بوده‌اند و در این شهر منزل مسکونی اجاره و اقدام به سرقت و کیف‌قاپی می‌کردند که این افراد مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: شورای معتمدان پلیس باز‌وی قوی ما‌موران پلیس هستند و می‌توانند معضلات و مشکلات محلات را به ماموران انتظامی منتقل کنند و یا نقش ریش سفیدی ایفا کرده و در حل مشکلات خانوادگی ورود پیدا کرده و مانع از تشکیل پرونده در محاکم قضایی شوند.

یوسلیانی با بیان اینکه همه افراد جامعه در تامین نظم و ‌امنیت سهیم هستند، تاکید کرد: با فرهنگ‌سازی در جامعه می‌توانیم گام‌های موثری در جهت تا‌مین نظم و امنیت برداریم.

وی خاطر نشان کرد: نهضت آگاه‌سازی توسط کارشناسان انتظامی و مذهبی از دو سال پیش در آموزشگاه‌های سطح شهر آغاز شده و با توجه به بررسی‌های انجام شده بیش از 90 درصد از اجرای این طرح نتیجه مطلوب گرفته‌ایم.

رئیس شورای شهر گلپایگان نیز در ادامه اظهار کرد: با بهره‌مندی از ظرفیت بسیج مردمی می‌توانیم نظم و امنیت را در جامعه نهادینه کنیم.

علی فیروزی با بیان اینکه در شورای معتمدین از ظرفیت رؤسای ادارات و پلیس‌های تخصصی نیز استفاده شود، افزود: آموزش و مردمی کردن نظم و امنیت نیازمند کمک همه‌جانبه است.

وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری گلپایگان فرهنگ‌سازی و آموزش‌هایی مانند اصول شهرنشینی، پیشگیری از اعتیاد و احترام به بزرگ‌ترها را از مدت‌ها پیش آغاز کرده است.

حجت‌الا‌سلام سید علی امامی، مدیر مسئول شورای معتمدین پلیس نیز در ادامه سه مولفه آرامش، محبت به یکدیگر و دلسوزی کردن را از خصوصیات جامعه موفق برشمرد و گفت: با اتکا به این سه اصل بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

وی خواستار تهیه طرح جامع مهندسی فرهنگی در شهرستان شد و بیان کرد: باید برنامه‌ریزی منظمی برای نهادینه فرهنگ دینی و اسلامی شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار