مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: برخلاف شایعات و برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی قرار نیست پدیده ال‌نینو در کشور و استان اردبیل رخ بدهد و ما در انتظار زمستان سخت نیستیم.
کد خبر: ۱۴۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 19 December 2015

علی دولتی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: پدیده ال‌نینو یک پدیده جوی در اقیانوس آرام است که به عنوان یک پدیده اقیانوسی مطرح بوده و می‌تواند در کره زمین و گستره آن تاثیرات متفاوتی را برجا بگذارد که ممکن است با بارش‌های بسیار زیاد و یا خشکسالی‌ها همراه باشد.

وی با بیان اینکه در کنار پدیده ال‌نینو اغلب در سال‌های اخیر با پدیده بالینو روبه‌رو بودیم، گفت: اگر در سال‌های 76 و 86 زمستان سختی را تجربه کردیم به دلیل رخداد این پدیده بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل یادآور شد: مردم نباید به شایعاتی که در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها مبنی بر در پیش بودن زمستان سخت در کشور و استان اردبیل منتشر شده توجه کنند چرا که طبیعت استان اردبیل بر اساس پدیده جوی گذر یک زمستان معمول و در مناطق کوهستانی همراه با برخی سختی‌ها است اما این به منزله در پیش بودن یک زمستان سخت و دشوار نیست.

دولتی‌مهر با بیان اینکه در هفته جاری پدیده خاص جوی در استان اردبیل جز پایداری هوا وجود ندارد، بیان کرد: تنها در برخی از ساعات افزایش ابر و رخداد دمای معمولی را شاهد خواهیم بود.

این مسئول ادامه داد: به طور میانگین در سردترین روزها دمای هوا در هفته جاری در استان اردبیل به منهای 5 درجه می‌رسد و برخلاف شایعاتی که گفته می‌شود 30 آذر بارش سنگین برف و سرمای شدید در استان اردبیل رخ می‌دهد ما در هواشناسی چنین پدیده‌ای را پیش‌بینی نکرده‌ایم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به مردم اطمینان داد که بر اساس نقشه‌های هواشناسی و پیش آگاهی‌ها هیچ پدیده سخت جوی در زمستان پیش‌رو نیست و ما به صورت معمولی یک زمستان عادی و بر اساس اقلیم منطقه را شاهد خواهیم بود.

دولتی‌مهر پدیده جوی ال‌نینو را مربوط به برخی از مناطق آمریکای جنوبی با رخداد طوفان‌های سخت و دشوار اعلام کرد و افزود: به هیج‌وجه ما با چنین پدیده‌ای در فصل زمستان امسال روبه‌رو نخواهیم شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار