ریزش برف از شامگاه دوشنبه اردبیل و قسمتی از این استان را در بر گرفت.
کد خبر: ۱۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴ 17 March 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ساکنان اردبیل درحالی به پیشواز شب آخرین چهارشنبه سال موسوم به چهارشنبه سوری می روند که با ادامه این شرایط جوی این شهرستان در زیر موجی از دانه های برف لباس پاک و سفید بر تن کرده است.

از چند روز قبل در پی رخنه متناوب امواج کم و بیش ناپایدار تراز میانی جو آسمان اردبیل گاهی تمام ابری و همراه با ریزش خفیف و پراکنده برف بود ولی از عصر دیروز (دوشنبه) وزش باد از جانب شمال شرق موجی از ابر و مه را بر آسمان این شهرستان حاکم کرد و هوا به شکل محسوس تر سرد شد و دمای هوا به منفی سه درجه سانتیگراد رسید.

ریزش برف و استقرار هوای سرد در بعضی سال ها در آخرین چهارشنبه سال در اردبیل اتفاق می افتد و بنابراین مردم این شهرستان از گذشته های دور شعر ' اولدوزی فشنگ هفت تاراقا – چهرشنبه قالدی قار آلتدا ' را به زبان ترکی ساخته اند.

مضمون این شعر به زبان فارسی یعنی اینکه خطاب به نوجوانان و جوانان می گوید شما که خودتان را با تهیه لوازم شادی یعنی ترقه های بی خطر و فشنگ های ستاره ای تفریحی آماده نموده بودید بدانید که چهارشنبه سوری زیر برف و سرما ماند.

برعکس ماههای دی و بهمن امسال که بارش های اندکی در اردبیل و اکثر نقاط این استان نازل شد ساکنان اردبیل از ابتدای اسفند ماه تاکنون شاهد رخنه پی در پی موج های سرد بارشی به منطقه هستند که این موضوع باعث شادمانی و شکرگزاری مردم مومن این دیار به درگاه خداوند متعال شده است.

کارشناسان هواشناسی اردبیل از در پیش بودن بارش های پراکنده 24 ساعت آینده در بعضی نقاط این استان خبر داده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار