گویا موضوع برنامه ریزی های یک شبه وتغییرات ناگهانی وغیر کارشناسانه در خیابانها ومعابر شهرایلام تمامی ندارد وبه جزء جدایی ناپذیر ونهادینه شده برنامه های تصمیم سازان حوزه شهری تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۴۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵ 17 December 2015
گویا موضوع برنامه ریزی های یک شبه وتغییرات ناگهانی وغیر کارشناسانه در خیابانها ومعابر شهرایلام تمامی ندارد وبه جزء جدایی ناپذیر ونهادینه شده برنامه های تصمیم سازان حوزه شهری تبدیل شده است.

مساله یک طرفه نمودن بسیاری از خیابانهای ایلام در سالهای گذشته بدون در نظر گرفتن نظر شهروندان وکارشناسان خبره ،تعریض خیابانها از طریق تجاوز به حقوق عابران پیاده وقطع درختان حاشیه خیابانها ورفوژگذاری مجدد خیابانها جهت دو طرفه نمودن مجدد این خیابانهابه  مساله واختلاف حل نشده بین تصمیم سازان حوزه شهری وکارشناسان مخالف اجرای این طرحها مبدل شده است.

به گزارش تابناک ایلام ،شهرداری ایلام درحالی مصر به دو طرفه شدن بسیاری از خیابانهای ایلام می باشدکه علیرغم اینکه ماهها از رفوژگذاری این خیابانها می گذرد اما کماکان خبری از رفع مشکلات عمده این خیابانها وتامین زیرساختهای لازم ترافیکی ازقبیل چراغ راهنما وتابلو ومهمتراز همه مرمت خرابی های ناشی از سیل فصل اخیر نیست.

موضوع مهمی که این روزها پلیس راهور بعنوان مجری طرحهای ترافیکی تا زمان رفع موانع ومشکلات ترافیکی سطح شهر با آن بشدت مخالفت دارد همین مساله دوطرفه شدن خیابان های ایلام است که رییس اداره آموزش وفرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی ورانندگی ایلام روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان هفته ناجادر گفتگو با خبرنگاران  بر آن تاکید داشت.

سروان ابوالفضل خانجانی در این باره نظرات کارشناسانه وملاحظاتی داشت وگفت : بر اساس اعلام مسئولان شورای ترافیک طرح دو طرفه کردن خیابان های مرکزی شهر ایلام از روز پنجشنبه اجرا می شود ولی لوازم اجرایی آن تاکنون تکمیل نشده است.
ودر ادامه به کاستی ها وموانع سخت افزاری سد راه اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: هم اکنون چراغ های راهنمایی و رانندگی ، تابلوهای گردش به چپ و راست و عبور ممنوع ، خط کشی مسیر و ثانیه شمار در این محدوده جانمایی نشده و اجرای آن با این وضعیت مشکلات عدیده را ایجاد می کند.
وی یادآور شد: هدف از اجرای طرح دو طرفه کردن خیابان های مرکزی شهر ایلام تسهیل در عبور و مرور خودروها و کاهش معضل ترافیک است ولی این طرح هم اکنون بدون هماهنگی به پلیس در حال اجراست و با شرایط کنونی نه تنها شاهد کاهش بار ترافیکی نخواهیم بود، بلکه معضلاتی را نیز بوجود می آورد.
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام تاکید کرد: با توجه به طرح دو طرفه کردن خیابان 24 متری اشرفی اصفهانی باید تابلوهای توقف ممنوع در تمامی دو سوی این مسیر نصب شود که تاکنون انجام نگرفته و نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.
خانجایی اضافه کرد: پلیس مخالف اجرای این طرح نیست ولی با توجه به رفع نشدن نواقص و مشکلات آن پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت بروز مشکل در تردد هیچگونه مسئولیتی را نخواهد پذیرفت، اگرچه به منظور اجرای این طرح با پلیس راهور هماهنگی لازم بعمل آمده است اما باتوجه به نواقص موجود و امکان بروز مشکلات ترافیکی پلیس خواستار رفع این نواقص قبل از اجرای طرح میباشد.
شایان ذکر است در پی مصوبه شورای اسلامی شهر، فرمانداری شهرستان و شورای ترافیک استان، خیابان های آیت الله حیدری، 24 متری اشرفی اصفهانی و ولیعصر دو طرفه خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار