مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه از ایجاد 4 آزمایشگاه نانوفناوری در استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: 12 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کرمانشاه ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۴۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 15 December 2015
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه از ایجاد 4 آزمایشگاه نانوفناوری در استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: 12 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کرمانشاه ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سلیمان محبی پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر فرهنگی در کرمانشاه اظهار کرد: مقوله تحقیق و پژوهش باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش بحث جدیدی نیست، افزود: انسان ذاتاً موجودی کنجکاو است که برای شناخت بیشتر و دستیابی به زندگی بهتر همواره به دنبال پژوهش و تحقیق به صورت فردی و جمعی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه رفع نیازها را نخستین اصل پژوهش برشمرد و ادامه داد: بررسی نظام‌مند بر اساس منطق را تحقیق می‌گویند که در علوم مختلف روش‌های مختلفی از آن به کار می‌رود.

محبی افزایش معلومات بشری را در گرو انجام تحقیق  پژوهش دانست و گفت: بشر هر روز یافته‌های جدیدی به دست می‌آورد و علوم مختلف در حال توسعه و پیشرفت هستند، اما با وجود تمام این پیشرفت‌ها و یافته‌ها بر اساس گفته بزرگان علمی، هر روز مجهولات زندگی نسبت به گذشته بیشتر می‌شود.

وی بیان داشت: در آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد بنیادین، پایه و اساسی باید به دنبال این باشیم که فرزندانمان به عنوان آینده‌سازان کشور را از همان ابتدای تحصیل در مدارس با موضوع تحقیق و پژوهش آشنا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری دوره‌های پژوهشی برای فرهنگیان، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از معلمان و دانش‌آموزان در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند که شاهد موفقیت آنها در سطوح ملی و بین‌المللی است.

محبی با اشاره به موفقیت‌های فرهنگیان کرمانشاه در زمینه‌های پژوهشی، تصریح کرد: یک نفر از 4 فرهنگی محقق برتر کشور در سال 94 کرمانشاهی است که این امر نشان از وجود استعدادهای فراوان در بین جامعه فرهنگی این استان است.

وی کسب نشان غرفه برتر برای آموزش و پرورش کرمانشاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی امسال کرمانشاه را یکی دیگر از موفقیت‌های معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر عنوان کرد و گفت: ابتکارات ارزشمندی در این نمایشگاه عرضه شد.

*200 معلم مؤلف در کرمانشاه داریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: از بین 28 هزار و 200 فرهنگی این استان، حدود 200 معلم مؤلف داریم که در زمینه‌های مختلف با خلاقیت و ابتکار موفق به تألیف کتب و مقالات شده‌اند.

محبی با تأکید بر اهمیت فراهم کردن بستر لازم برای پژوهشگران، بیان داشت: در سال 92 تنها یک پژوهش‌سرا در کرمانشاه وجود داشت که امروز به 12 پژوهش‌سرا افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته نخستین آزمایشگاه نانوفناوری در استان کرمانشاه افتتاح شد و قصد داریم تعداد آن‌را تا پایان امسال به 4 آزمایشگاه برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تأکید کرد: کرمانشاهی‌ها این استعداد و توانایی را دارند که جزو استان‌های برتر در زمینه تحقیق و پژوهش باشند و در همین راستا سعی بر ارتقای شاخص‌های مختلف داریم.

بر اساس این گزارش، مراسم حدود 35 معلم، 5 دانش‌آموز و دو تن از فرهنگیان کرمانشاهی که به عنوان پژوهشگر برتر کشوری شناخته شده‌اند مورد تجلیل قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار