مدیرکل زندان های ایلام گفت: اشتغال به کار زندانی پایه اصلی اصلاح و باز پروری زندانیان و زمینه ساز بازگشت آنان به جامعه است.
کد خبر: ۱۴۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 15 December 2015
مدیرکل زندان های ایلام گفت: اشتغال به کار زندانی پایه اصلی اصلاح و باز پروری زندانیان و زمینه ساز بازگشت آنان به جامعه است.

به گزارش تابناک ایلام به نقل ازروابط عمومی اداره کل زندان های ایلام، اکبر محبی ضمن تاکید بر اجرای برنامه های اشتغال و حرفه آموزی با روش های نوین، شناسایی 
شخصیت مددجویان را در اجرای مناسب این برنامه ها حائز اهمیت دانست. 
وی افزود: فلسفه اجرای عدالت کیفری ایجاب می کند که جامعه واکنش متناسبی در مقابل زندان و مجرمان داشته باشد که اشتغال و حرفه آموزی زندانیان ضمن پر کردن اوقات فراغت آنان باعث می شود اذهان عمومی نیز در مواجه با زندانیان تصور مطلوبی داشته باشند. 
محبی تاکید کرد: بهترین روش اصلاحی و تربیتی در زندان، شناسائی شخصیت بزهکار در محیط زندان است که باید با توجه به استعدادها و توانایی محکوم، حرفه مناسبی به آنان آموزش داده شود و سپس با گماردن زندانی به کار، در طول مدت تحمل حبس در زندان زمینه اصلاح و بازگشت او به زندگی اجتماعی فراهم شود. 
مدیرکل زندان های ایلام یادآور شد: محکومان با توجه به نوع جرم و مدت محکومیت ، از همدیگر تفکیک و طبقه بندی می شوند و برنامه های حرفه آموزی و اشتغال اجرایی می شود، بی گمان اشتغال به کار زندانی پایه اصلی اصلاح و باز پروری زندانیان است به دلیل اینکه در ایام تحمل حبس در زندان، زندانی فرصت مناسبی برای آموختن فنی و حرفه ی متناسب با استعداد و توانایی خود پیدا می کند.
محبی گفت: انجام کار در ایام تحمل کیفر و بهره گیری از امکانات آموزشی زندان به تدریج موجبات توان فنی و مهارت او را افزایش داده و پس از آزادی از زندان به جهت تخصص و مهارتی که در ایام تحمل کیفر بدست آورده است جذب بازار کار شده و همین امر زمینه جدایی او و عدم پیوستن به گروه های تبهکاری را فراهم می نماید و باعث جلوگیری از تکرار دوباره جرم می شود.
وی اضافه کرد: برای کار زندانیان باید دستمزد عادلانه در نظر گرفته شود تا بتوانند قسمتی از درآمد خود برای نیازهای ضروری و قسمتی را به عائله تحت تکفل خود بپردازند و مقداری از آنرا برای هنگام خروج از زندان پس انداز کنند.
مدیرکل زندان های ایلام افزود: ضرورت شناسایی شخصیت زندانیان بزهکار به روش علمی برای حرفه آموزی و اشتغال به کار آنان به منظور اصلاح و باز پروری زندانیان امری اجتناب ناپذیر است زیرا به تجربه ثابت شده که کار در زندان عامل مناسبی است که می تواند محکومین را برای ابراز ندامت و پشیمانی از اعمال مجرمانه ای که در گذشته انجام داده اند متقاعد ساخته و آنها را برای بازگشت به زندگی اجتماعی آماده می سازد.
به گزارش ایرنا براساس آمارهای غیر رسمی بیش از یک هزار نفر در زندان های ایلام دوران محکومیت خود را می گذرانند.
295 نفر از زندانیان ایلام در شش ماه نخست امسال با شرکت در 9 کارگاه این سازمان در کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده اند.
زندانیان در کارگاه های پرورش قارچ دکمه ای، برق کشی ساختمان، کارگر فنی پرورش مرغ، پرورش گیاهان دارویی، باغبانی، کاربر رایانه، معرق کار چوب، نصاب وسایل بهداشتی، برق ساختمان درجه 2، فلزکاری برق، ICDL درجه یک و 2 و جوشکاری شرکت و موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده اند./م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار