نشستن های طولانی مدت به عنوان یکی از عوامل پدیدآورنده چاقی در گروه سنی کودکان و نوجوانان به شمار می روند.
کد خبر: ۱۴۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵ 18 December 2015
نشستن های طولانی مدت به عنوان یکی از عوامل پدیدآورنده چاقی در گروه سنی کودکان و نوجوانان به شمار می روند.

به گزارش «تابناک یزد»؛ امروزه تغییر نحوه زندگی و گسترش آپارتمان نشینی و همچنین کنار گذاشتن بازی های جمعی و خیابانی و به تبع آن کاهش فعالیت های جسمانی سبب بروز چاقی در کودکان و نوجوانان شده است.

از طرف دیگر گرایش به بازی های رایانه ای، تماشای بیش از حد فیلم ها و برنامه های رسانه های تصویری و فعالیت در فضای مجازی موجب کاهش بیش از پیش فعالیت های فیزیکی در بین این گروه سنی شده است.

در مدارس نیز به دلیل محدود بودن فضا، امکان جنب و جوش برای دانش آموزان محیا نیست و از طرف دیگر، گسترش رقابت برای کسب نمره بالاتر، آنها را به نشستن های طولانی مدت مجبور کرده است.
همچنین والدین برای کمک به علم اندوزی فرزندان و موفقیت آنها در این رقابت تحصیلی، تلاش می کنند محیطی را برای آنها محیا کنند تا مطالعه بیشتر و دقیق تری داشته باشند؛ به همین دلیل کار زیادی از آنها نمی خواهند و این روند منجر می شود که آنها زندگی نشسته ای داشته باشند.

این رویه اشتباه والدین علاوه بر مواجه کردن فرزندان با مشکل اضافه وزن، سبب می شود که آنها از فراگیری مهارت های اجتماعی غافل بمانند و روش صحیح رویاروی با مسایل اجتماعی را نیاموزند چراکه بسیاری از مهارت های زندگی در قرارگرفتن در محیط های جمعی و مشارکت در فعالیت های گروهی حاصل می شود.

به گفته کارشناسان مسائل اجتماعی، این رویکرد پدران و مادران عوارض اجتماعی زیادی برای فرزندان که نسل آینده کشور هستند به دنبال خواهد داشت و مشکلات زیادی در زندگی اجتماعی و خانوادگی آینده آنها ایجاد می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار