مرحله کشوری مسابقات ملی مناظره دانشجویان (نشان خواجه نصیرالدین طوسی)، از 28 تا 30 آذر با شرکت 12 تیم از استان‌های مرکزی، اصفهان، آذربایجان‌شرقی، خراسان رضوی، تهران، زنجان، قزوین و ایلام در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 10 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، دکتر عبدالحمید احمدی  با اشاره به اینکه استقبال دانشجویان از چهارمین دوره مسابقات مناظره نشان دهنده اهمیت این کار است در مورد برگزاری مسابقات مناظره گفت: خیلی خوشحالم که این حرکت فرهنگی مسیر خوبی را پشت سر گذاشته است و فکر می‌کنم که این کار آینده روشنی را هم پیش رو دارد.

خبرگزاری پارسینه به نقل از ایسنا نوشت: معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به استقبال دانشجویان استان‌های مختلف از مسابقات مناظره گفت: این استقبال نشان دهنده ارزش و اهمیت کاری است که در این برنامه فرهنگی دیده شده است. زیرا می‌بینیم دانشجویان علاقه‌مند و دغدغه‌مند در حوزه فرهنگی، از این حرکت استقبال کرده‌اند.

عضو شورای علمی چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره ادامه داد: در کنار بعد کمّی، باید به بعد کیفی مسئله هم توجه کرد. به نظر می‌رسد علاوه بر رشد کمّی، رشد کیفی مسابقات هم قابل توجه و تقدیر است. از همین رو این کار باعث بالندگی دانشجویان می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که نقاط ضعف مسابقات در دوره‌های برگزار شده چه بوده است، گفت: به نظر من نقطه ضعف جدی در این مسابقات وجود ندارد، اما رویکرد اصلی این مسابقات باید معطوف به افزایش ظرفیت نقد در جامعه دانشگاهی باشد. لذا آشنایی دانشجویان با ظرافت‌های نقد، می‌تواند در پیشبرد اهداف دانشجویان موثر باشد.

احمدی گفت: یکی از مشکلاتی که ما در عرصه فرهنگ جامعه با آن مواجه هستیم، فقدان ظرفیت نقد و نقدپذیری است. به نظر من برگزاری این مسابقات می تواند ظرفیت نقد را به لحاظ کیفی افزایش دهد.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به توجه به مناظره در کشورهای دیگر گفت: در برخی کشورهای خارجی، ظرفیت‌های بیشتری در این حوزه به وجود آمده است. من امیدوارم پس از دوره چهارم مسابقات، سازمان دانشجویان بتواند با برخی از این کشورها به تبادل نظر در خصوص افزایش این ظرفیت بپردازد. چراکه این مبادلات و مراودات می تواند به ارتقای کیفی این برنامه کمک کند.

مرحله کشوری مسابقات ملی مناظره دانشجویان (نشان خواجه نصیرالدین طوسی)، از 28 تا 30 آذر با شرکت 12 تیم از استان‌های مرکزی، اصفهان، آذربایجان‌شرقی، خراسان رضوی، تهران، زنجان، قزوین و ایلام در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

این مسابقات با شعار "مناظره فرصتی برای یادگیری" برگزار می‌شود./پ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار