نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، همایش اربعین حسینی را تجلی اتحاد شیعه و سنی در مقابل دشمن مشترک جهان اسلام دانست.
کد خبر: ۱۳۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 04 December 2015
به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: شعارهای کربلا، شعارهای طائفه ای نیست، بلکه شعارها و فریاد های جهانی است و اجتماع اربعین، نمایش قدرت شور و شعور حسینی ملتی است که به کربلا و معارف آن تعلق دارند.
وی افزود: به رغم تهدیدهای داعش و تبلیغات منفی وهابی ها، برپایی باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی بیانگر جاودانه بودن و منسوخ نشدن پیام کربلا است.
وی نشاط واقعی مومن را در عشق به خاندان علوی، اعتقاد دینی و عمل به معنویت دانست و ملت ایران را به عنوان بانشاط ترین مردم معرفی کرد و از اهل سنت عراق به خاطر استقرار موکب های بزرگ پشتیبانی زائران اربعین قدردانی نمود.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنانش با اظهار نگرانی از حوادث اخیر در جمهوری آذربایجان با رد برخی ادعاها در باره دخالت های جمهوری اسلامی ایران در این کشور تاکید کرد: مردم جمهوری آذربایجان آگاه باشند که هیچ کشوری مانند ایران اسلامی خواهان عزت، ترقی، پیشرفت و استقلال آنها نیست.
وی بیان کرد : ما جمهوری آذربایجان را دوست خود می دانیم و عزت و ذلت آن را عزت و ذلت خود می شماریم.
وی با اشاره به دستگیری برخی از افراد در این کشور اظهار کرد: دستگیرشدگان در آذربایجان عمدتا فعالیت های مسالمت آمیز و تبلیغات سالم دینی داشته اند و جمهوری آذربایجان که مدعی رتبه نخست تحمل و استقبال از مخالفان است، باید مجال بروز و فعالیت تمام افکار و سلیقه ها را فراهم کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ادامه داد: هر انچه در باره جمهوری آذربایجان بر زبان می آوریم از سر خیرخواهی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار