فرماندار دهلران؛
جاده های مواصلاتی شهرستان زیر بار ترافیک سنگین زائران عتبات عالیات است و نیروهای راهنمایی رانندگی و پلیس راه با بکارگیری تمام توان و تلاش مشغول به تسهیل در امر تردد خودروهای زائران در این جاده هستند.
کد خبر: ۱۳۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 03 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، این روزها ایستگاه های پذیرایی از زائران شهرستان دهلران مشغول خدمت به کربلایی هایی هستند که به زیارت مشرف شده و در مسیر برگشت رهسپار شهر و دیار خود هستند.
مسئولان و مردم در شهرستان مرزی و ولایت مدار دهلران با وحدت و همدلی در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی در ایستگاه های پذیرایی با شوری وصف ناپذیر خود را برای خادمی عاشقان اهل بیت که از زیارت برگشته اند، آماده کرده اند.
در ایستگاه های پذیرایی از زائران دهلران، کوچک و بزرگ در کنار هم و با تلاش مضاعف و وصف ناپذیری با جدیت در حال خدمت هستند و بسیاری از مردم این شهرستان با حضور در ایستگاه ها و تقدیم نذورات خود عشق و علاقه خود را به ابا عبدالله الحسین و زائران کوی یار به نمایش گذاشته اند.
بسیاری از مردم دهلران این روزها کار و زندگی روزمره خود را رها کرده و سر از پا نشناخته و بصورت داوطلبانه علاوه بر کمک های نقدی و نذورات در ایستگاه های پذیرایی مستقر شده و با قصد قربت آمده اند تا با خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) خود را به خیل عاشقانی برسانند که به زایارت مولایشان مشرف شده اند و بدین وسیله ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دهند.
مردم عاشق اهل بیت، ولایت مدار و شهید پرور دهلران با تعطیلی کسب و کار و بازار و حضور در ایستگاه های پذیرایی هر آنچه در توان دارند برای پذیرایی از زائران در مسیر برگشت بکار گرفته تا نزد مولا و سرورشان ابا عبدالله الحسین(ع) و میهمانان حرم عشق سربلند باشند.
مسئولان این شهرستان مرزی نیز با تدابیر لازم و برنامه ریزی های انجام شده در مسیر برگشت بخوبی عمل کرده و با بکارگیری و بسیج امکانات و تجهیزات و فراهم کردن زیرساخت ها زمینه را برای تسهیل در خدمت به زائران که در مسیر برگشت از دهلران عبور می کنند، مهیا کرده اند.
حضور گسترده زائران در ایستگاه های پذیرایی نشان می دهد که حجم قابل توجهی از آنها در مسیر برگشت از دهلران عبور خواهند کرد و همین امر مسئولان و مردم را واداشته تا با دقت بیشتر به بهترین نحو به زائران خدمت کنند تا مشکلی برای خیل عظیم برگشتی ها از عتبات عالیات بوجود نیاید.
در شهرستان مرزی دهلران بانوان نیز در کنار آقایان از رقابت خدمت به زائران عقب نمانده و در آشپزخانه ها بصورت شبانه روزی مشغول پخت و پز غذا برای هستند.
در بیش از 20 مسجد و حسینیه شهرستان دهلران بانوان مشغول پخت و پز غدای زائران حسینی هستند وبا عشق و علاقه به سرور و مولایشان به سهم خود کمک می کنند تا زائرین حرم ابا عبدالله الحسین(ع) در مسیر برگشت در پذیرایی با غذای گرم مشکلی نداشته باشند و روزانه بیش از پنج هزار پرس غذای گرم در این آشپزخانه ها برای توزیع در ایستگاه های پذیرایی زائران تهیه می شود.
بیش از 50 مسجد و حسینیه در شهرستان مرزی دهلران برای پذیرایی از زائران حسینی آماده است و علاوه بر مساجد و حسینه ها، ارودگاه راهیان نور این شهرستان نیز برای اسکان زائران آماده شده است.
جاده مهران - دهلران یکی از مسیرهای پرترددی است که این روزها حجم ترافیک آن موجب سختی عبور و مرور در این مسیر شده با این حال با تلاش نیروهای راهور و همکاری پلیس راه زمینه برای تسهیل در تردد زائران فراهم است.
مسئولان نیز برای تسهیل در عبور و مرور و جلوگیری از ترافیک در سایر جاده های استان به زائران توصیه می کنند اگر ساکن شهرهای جنوب کشور هستند از مسیر مهران - دهلران تردد کنند.
البته ترافیک این روزهای جاده دهلران به مهران با توجه به حجم عبور و مرور زائران امری کاملا طبیعی است و آنچه در این بین مهم است تمهیداتی است که علیرغم این ترافیک برای تسهیل در عبور و مرور اندیشیده شده تا شاهد عبور و مرور سهل و آسان باشیم.
یک ماه جلوتر از ورود زائرتن به دهلران مسئولان این شهرستان مرزی با تشکیل ستاد اربعین و کمیته های مردمی بخوبی وارد عمل شدند و با برنامه ریزی و هماهنگی ها و بهره گیری از همه ظرفیت های مادی و معنوی زمینه را برای پذیرایی از زائران را فراهم کردند و امروز این مهم محقق شده که این شهرستان بخوبی از مهمانان خود پذیرایی کرده و زمینه را برای اسکان آنها نیز فراهم کرده است.
یک هفته جلوتر از تردد زائران به طرف عتبات عالیات مسئولان و مردم دهلران نسبت به برپایی ایستگاه های پذیرایی اقدام کردند و همین امر موجب شد مردم هم پای کار بیایند.
این روزها مردم و مسئولان دهلرانی در خدمت به زائران چیزی کم نگذاشته و سراپا در خدمت زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) هستند و این امر موجب خلق جلوه های زیبایی از عشق و دلداگی مردم و مسئولان به زائران کوی یار شده و همه امکانات در خدمت آنها قرار گرفته است تا لبخند رضایت مندی بر لبان زائران بنشیند.
فرماندار دهلران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان مرزی دهلران از یک طرف به استان خوزستان و از طرفی به مرز مهران متصل است لذا هر ساله حجم زیادی از زائران از این شهرستان تردد می کنند.
امیدعلی سبزی گفت: بیش از 30 درصد زائران در مسیر رفت جاده ارتباطی دهلران را برای رسیدن به پایانه مرزی مهران انتخاب کرده و از این مسیر عبور کردند.
وی با اشاره به حجم گسترده زائران در پایانه مرزی مهران گفت: ترافیک مسیر دهلران به مهران نشان می هد که در مسیر برگشت قطعا بیش از 30 درصد زائران از جاده های دهلران برای رسیدن به دیار خود استفاده می کنند.
فرماندار دهلران با اشاره به اسکان بیش از سه هزار نفر از زائران در مسیر رفت به عتبات عالیات گفت: همه ظرفیت ها برای پذیرایی از زائران در مسیر برگشت فراهم است و مردم و مسئولان با جدیت و همت مضاعف در مسیر برگشت در خدمت زائران هستند.
سبزی با اشاره به آمادگی پنج ایستگاه پذیرایی این شهرستان برای پذیرایی از زائران در مسیر برگشت گفت: ستاد اربعین شهرستان و کمیته های مردمی برنامه ریزی لازم برای پذیرایی با غذای گرم در سه نویت صبحانه، ناهار و شام را دارند و در صورت نیاز به اسکان این زمینه فراهم است تا زائران در شهرستان اسکان داده شوند.
سبزی از آمادگی سه پایگاه امدادی این شهرستان برای امداد رسانی به زائران نیز خبر داد و افزود: در این پایگاه ها نیروهای امدادی بصورت شبانه روز برای خدمت رسانی به زائران مستقر هستند.
فرماندار دهلران از برپایی ایستگاه های سلامت در کنار ایستگاه های پذیرایی خبر داد و یادآور شد: در مسیر رفت به بیش از دو هزار نفر خدمات درمانی، دارویی، مامایی و تزریقات ارائه شد.
سبزی از آمادگی کامل این شهرستان برای پذیرایی و خدمات دهی در مسیر برگشت به زائرین خبر داد و گفت: همه امکانات و ظرفیت ها برای خدمت به زائران در مسیر برگشت فراهم است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی با قدردانی از زحمات و تلاش های مردم و مسئولان در ایستگاه های پذیرایی زائران در مسیر رفت و برگشت تاکید کرد: مردم مومن، متدین و ولایت مدار دهلران این روزها با خلق حماسه همدلی و همزبانی در سال دولت و ملت صحنه های زیبا و به یاد ماندنی در خدمت به زائران رقم زدند.
فرماندار دهلران با اشاره به قرار گرفتن شهرستان دهلران در مسیر مرز مهران و استان خوزستان افزود: جاده های مواصلاتی شهرستان زیر بار ترافیک سنگین زائران عتبات عالیات است و نیروهای راهنمایی رانندگی و پلیس راه با بکارگیری تمام توان و تلاش مشغول به تسهیل در امر تردد خودروهای زائران در این جاده هستند.
وی اظهار کرد: روز گذشته و در اربعین حسینی حجم تردد در مسیر دهلران به مهران بسیار سنگین بود و بیش از 10 هزار نفر از این محور تردد کردند.
علاوه بر شهر دهلران در بخش های زرین آباد و موسیان نیز ستاد اربعین شهرستان به همت مردم اقدام به برپایی ایستگاه های پذیرایی از زائران کرده است در این بخش ها نیز مردم مشغول ارایه خدمات به زائران کربلای معلی هستند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار