کد خبر: ۱۳۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 01 December 2015

حمید رستمی

دقیقاً دو سال از آن صبح سرد پاییزی می گذرد که مجید خدابخش بعد از دو دهه کش و قوس بالاخره سکان هدایت امور اجرایی استان را در دست گرفت و طی یک مراسم با شکوه در فرهنگسرای فدک رسماً آغاز به کار كرد تا سیاستهای دولت تدبیر و امید در گستره استانی را پياده سازد!

مجید خدابخش که بيش از سه دهه خارج از اردبیل مسئولیت داشت در بازگشتی شکوهمند خود را به عنوان یک چهرۀ کاریزماتیک که پتانسیل راهبری توسعه استان را دارد معرفی کرد و با تکیه بر سوابق پرشمار خویش خیلی زود کارها را به دست گرفت ولی نکته یی که او را از اسلاف خویش متمایز می کرد نه تفکرات توسعه گرایانه، نه رزومۀ بسیار پربار ، نه تجربیات مدیریتی در بخش خصوصی و نه حتی سعۀ صدر و آستانۀ تحمل بالایش بود.

مجید خدابخش یک خصلت منحصربفرد داشت و دارد که انبوهی از مدیران ریز و درشت استان درگذشته و حال از آن بی بهره بودند و احتمالاً خودشان هم به این ضعف آنچنان که باید و شاید واقف نبودند و به خیالشان نکته مهم و قابل اتکایی نبود که درجهت رفع اش کوششی ننموده اند. این نقطۀ قوت و منحصر بفرد به زعم خیلی ها بخصوص اصحاب رسانه ادبیات گفتاری جناب استاندار است که مسبوق به سابقه نبود.

این یک واقعیت تلخ است که اکثریت قریب به اتفاق مدیران استان در گذشته و حال به هنگام سخنرانی و مصاحبه بدلیل فشارات جانبی و سعی در اشتباه نکردن به یک دستور زبان التقاطی پناه می آورند که نمی توان نام درستی به آن نهاد . جملاتی متشکل از کلمات فارسی که به یك فعل ترکی در نهایت ختم می شود و لابلای آن پر است از مکث ها و دنبال کلمه گشتن ها و عدم توفیق در بیان منظور و ابتر ماندن کلام.

یک نگاه به مصاحبه های این عزیزان با شبکه سبلان نشان دهنده وضع افتضاح این دستور زبان است که گاهی حتی به مجریان تلویزیون هم سرایت می کند و آنها هم از این زبان ناکجاآبادی پیروی می کنند و بیننده که عموماً از مردمان سنتی استان هستند، چیز زیادی از این حرفها دستگیرشان نمی شود.

وجه تمایز استاندار با بقیه همین بود. یک دستور زبان پالوده و تر و تمیز و بی اشکال آکنده از کلمات ترکی مورد استعمال اکثریت مردم - و حتی بعضاً کلمات فراموش شده و از مُد افتاده است بدون اینکه وارد فضای پوپولیسم و یا ادبیات کم وزن جامعه بشود تمام تفکرات توسعه گرایانه خویش را با دستور زبان همه فهم و بی پیچ و تاب به مخاطب عرضه کرده و با مثالهای دم دست و قابل هضم این مفاهیم جهانی را خرد کرد و به مخاطبان در سطح سوادهای مختلف ارائه کند.

جالب اینکه در روزهای نخستین استانداری خدابخش یکی از چالش هایش با مدیران دستگاههای دولتی همین ادبیات نامفهوم و قلمبه سلمبه مدیران ادارات بود که از آنها می خواست در ارائه گزارش عملکرد خویش به زبان شهروندان بیشتر رجوع شود.

در همین هفته های اخیر به مناسبت آغاز سومین سال استانداری خدابخش ، وي در چندین مراسم و برنامه به شرح دستاوردهای دو ساله خویش پرداخت و از پروژه ها و برنامه های در دست اقدام صحبت کرد و از آینده و حال و گذشته بصورت مبسوطی سخن راند. جالب اینجاست که در تمام این برنامه ها بدون اتکا به هیچ یادداشت ، پاور پوینت، چکیده و خلاصه یی بصورت تمام و کمال و کاملاً کلاسه بندی شده در مورد هر پروژه یی بصورت مفصل صحبت کرد و جالب تر اینکه حساب زمان را هم در ذهن داشت و با زمان بندي مناسب تشخيص مي دهد که برای یک برنامه یک ساعته تلویزیونی از هر پروژه چقدر توضیح بدهد و برای خبرنگاران تا چه اندازه و مثلاً شورای اداری استان تا چه میزان .

مجید خدابخش آنچنان این همه اعداد و ارقام و بودجه ها و اسامی را دقیق بیان می کرد و به هیچ منبعی رجوع نمی کرد که حیرت مخاطب را بر می انگیخت.

در تاریخ دولتهای جمهوری اسلامی معمولاً هر موقع رئیس دولت می خواست در برنامۀ تلویزیونی از عملکرد خویش دفاع کند کلی یادداشت و جزوه با خود به استودیو می برد و گاهی از میان آن همه کاغذ به زور می توانست اطلاعات مورد نظر خویش را استخراج کرده و به مخاطب انتقال دهد.

اولین بار این حسن روحانی بود که فقط با اتکا به حافظه اش در مقابل دوربین نشست و به همۀ سوالات ريز و درشت پاسخ گفت و کسی هم نتوانست خللی در گفته هایش پیدا بکند. همین حسن روحانی در خرداد سال 92 در مناظره های انتخاباتی هم از حافظه اش بعنوان برگ برنده استفاده کرد و بارها و بارها در مورد مذاکرات هسته یی در حد فاصل 81 تا 84 اطلاعات داد و ارجاع داد به کتابهای چاپ شده توسط طرفین مذاکره كننده و جالب اینکه تمام ارجاعاتش هم صحیح بود و کسی نتوانست مچ گیری کند.

دراین زمینه شاید مجید خدابخش شبیه ترین استاندار باشد به رئیس دولت. رئیس دولتی که خود منبع اطلاعات و اعداد و ارقام است و هوش مثال زدنی و حافظه یی به مراتب قوی دارد. این هم از شانس ماست در دولت تدبیر و امید.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
ای اعجوبه ! ای ابر مگا ! ای پامادور !
آگاه به امور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
استاندار اصولا کار خاصی انجام نداده است که نیاز به آمار و دفتر و دستک داشته باشد. ایشان آدامس چهار مگا را می اندازند دهان مبارک و در هر برنامه ای آن را می جوند !
شما بفرمایید دقیقا و در صحنه عمل کدام پروژه ها کار می شود که حافظه استاندار نیاز به رجوع به منابع و آمار داشته باشد ؟!
متاسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
سلام .آقای رستمی عزیز.واقعا برای شما باید تاسف خورد. اگرچه شما از تیم رسانه ای نزدیک به استاندار محترم و تمام و کمال در خدمت ایشان هستید ولیکن این قلم فرسایی شما در مدح ایشان دقیقا و مصداقا "دوستی خاله خرسه" را متصور می کند.
در مراسم پرسش و پاسخ فدک نیز کلیپی از فعالیت دولت در اردبیل پخش شد که بیش از حد متعارف لفظ "خدابخش" بولد شده بود و بر سر مخاطب خراب می شد .
حتی ایشان نیز از بابت این کلیپ عذرخواهی مانندی کردن. باور کنید سعی تان در چنین مدح گویی نه تنها هیچ مزیتی برای ایشان به بار نخواهد داشت بلکه سبب واکنش ها تندی نیز بر علیه دولت محلی در پی خواهد داشت. چنان که شما از مصاحبه قبلی تان تا این مدح نامه پیشرفت کرده اید ، انتظار می رود یادداشت بعدی شما در ثنای "خال" ایشان باشد که بفرموده شهریار پناه ببرید
"خال تو آتشی است دل آفتاب سوز
خط تو سایه ای است سیه روی ماه کن"
حداقل انتظار از یک استاندار توانایی در بیان کارکرد و برنامه ها هست. مگر ارائه گزارش کلی و البته تکراری که ملکه ذهن استاندار و مخاطب است و آن هم در حضور کارمند و مدیر کل و فرماندارش چه استرسی به ایشان وارد می کند ، آن هم به زبان ترکی و به قول نشریات محلی انشا خوانی در زنگ حساب چنین جوشش احساساتی در شما به وجود آورده است که ارزش قلم را به مجیزگویی کشانده اید.
هر دولتی و استانداری بعد از مدت قانونی به کار خود در استان پایان می دهد و لی این مکتوبات در رزومه کاری شما نه به عنوان روزنامه نگار بلکه "قلم فروش" باقی خواهد ماند. انتظاری که از یک روزنامه نگار می رود توانایی در نقد صحیح و بیان نقاط قوت کارکرد دولت ها هست نه بت سازی.
این هم از شانس ماست در دولت تدبیر و امید که شما روزنامه نگار مایی. این یادداشت شما شاید اولین نوع عرض ارادت به حاکم وقت باشد که حتی به فکر ملیجک های قاجاری هم نرسده بود.
اقادایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
اقای رستمی حیف از قلم شماست که در خدمت عده ای قرار گیرد. ما که از جناب استاندار کار خاصی ندیده ایم. ایشان فقط برای عده ای ماشین امضا شده اند. در سطح سیاسی هم که نا امیدی و انفعال بر نیروهای طرفدار دولت حاکم شده و عده ای نان به نرخ روز خور پستها را اشغال کرده اند. در سطح اقتصادی هم که ایشان خیلی روی ان تاکید دارند کار خاصی انجام نشده و همان فضای قبلی حاکم است. بزرگترین تشکیلات اداری و فرهنگی استان را هم به کسی سپردند که حتی یک مدرسه را هم مدیریت نکرده است!!!! پس حداقل خودمان را گول نزنیم!!!!!
روزنامه نگار ضد چاپلوسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
"جالب اینجاست که در تمام این برنامه ها بدون اتکا به هیچ یادداشت ، پاور پوینت، چکیده و خلاصه یی بصورت تمام و کمال و کاملاً کلاسه بندی شده در مورد هر پروژه یی بصورت مفصل صحبت کرد"
جناب حمید رستمی عزیز!
شاید جنابعالی چون با استانداران قبلی به اندازه خدابخش حشر و نشر نداشتید و یا چون بومی منطقه نبوده و در گذشته بیشتر در حوزه تئاتر سرگرم بودید به یاد نداشته باشید ولی اهالی مطبوعات باسابقه استان نبک می دانند که نه نگارنده نه نیکزاد و نه حقیقت پور و نه حتی احمدی نژاد هم از پاور پوینت و .... در ارائه گزارش استفاده نکرده اند...
مثل اینکه کفگیرتان به ته دیگ خورده و سوژه ای برای مدح نیافته اید.
بیشتر فکر کنید، این برای یک مقام عالی استان حسن محسوب نمی شود..
معتقدم اگر قرار باشد با اتکا به این ویژگیها یک استاندار شبیه به روحانی یافت باید "داور فرمانی" ، ولی نعمتی و بسیاری از بازیگران و مجریان مسلط به فن بیان را جایگزین خدابخش کنیم.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
نقطه قوت بهتر از این نیافتی!
بابا چرا این خدابخش رو خراب می کنید! کسی مجبورتان کرده اینا رو بنویسید!
تو رو خدا ننویسید! رستمی، بشیری، عزیزان باجاناق بچه های و مشاوران تهران نشین!
انگار دکتر شریعتی چند دهه پیش شمارو می دیده و این حرف گفته که: اگه می خواهید کسی رو را خراب کنید ازش بد دفاع کنید!
اینطور که شما می نویسید می ترسم دیگه سوژه کم بیارید روزهای آتی انشاهایی با عناوین زیر بنویسید!
فواید خدابخش! ، ضررهای مخالفت با خدابخش، تعطیلات تابستان را با خدابخش چگونه گذراندید! تعطیلات نوروز را بدون خدابخش چگونه گذراندید!
شمارو جون هرکی که دوست دارید دیگه ننویسید.
علایم یک بیماری خطرناک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، با بی‌ثباتی فوق‌العاده در احساسات، رفتار و احساس پوچی مشخص می‌شوند. در واقع هیچ ویژگی به صورت دائمی در فرد دیده نمی‌شود. این بیمار ممکن است در یک موقعیت، فردی را به عنوان «دوست داشتنی‌ترین و مهم‌ترین » در نظر بگیرد و در موقعیت دیگر به عنوان «بی‌رحم‌ترین و استثمار کننده‌ترین» شخص تشخیص دهد. در حقیقت، نقطه تعادلی در زندگی آنها وجود ندارد.

اختلال شخصیت مرزی، یک بیماری جدی روانی است که رفتار، احساسات، روابط خانوادگی و شغلی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. افراد مبتلا به این نوع اختلال شخصیت، ممکن است در یک لحظه دچار احساسات شدید عاطفی شوند و در لحظه ای دیگر این احساسات فروکش نماید.
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
اقای رستمی تو را خدا این همه خود را تنز ل ندهید شما رو زنا مه نگارید این مجموعه برای خود آبرویی دارد به خاطر آنها هم شده این حرفها را نزنید چند مقاله و نوشته تان را خوانده ام بوی تملق از کیلومترها استشمام میشود روزی میگویید نظیر مجید آقا نه آمده و نه خواهد آمد روز دیگر ایشان را محور و لیدر اصلاح طلبان می نامید این بار نیز از شق القمر سخن گفتنش مینویسید به نظر من شما چنان نا امید هستید که احساس می کنید توپوق نزدن افضل فضایل استاندار می باشد
من افرادی را برایتان معرفی کنم که یک ساعت میخوابند و شش ساعت رویا تعریف میکنند پس با نظر شما چنین شخصی لیاقت دبیر کلی سازمان ملل را خواهد داشت
از آقای پور مجید با آن درایت متعجبم که به چه انگیزه ای تحت مطلبی مستقل این مطالب را منعکس میکند آقای رستمی اجازه بده هر کجایی بیام دستانت را ببوسم به شرطی که مدتی با ننوشتن قلم را پاس بداری مرد مومن خود استاندار برای خودش چهار مگا تعریف کرده که هیچکدام هم محقق نشده انتظار داری با این همه تجارب و سابقه مدیریت اونها را هم فراموش کنه و از روی کاغذ بگه من اگر به جای آقای خدابخش بودم از حضرتعالی به جرم توهین و تشویش افکار عمومی شکایت میکردم لابد آستانه تحمل و نقد پذیری ایشان بالاست که میسوزد و میسازد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
مجیزگویی خوبی بود
متملق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
احسنت احسنت واقعا لذت بردم .... بنظرم در مورد کت وشلوار مجید هم قلم فرسایی کنی بد هم نباشه چون رنگش از مال بقیه استانداران متمایزه. فدات بوس ستاره بچینی خواب مجید رو ببینی
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
یکی از 4 مگاپروژه ایجاد منطقه آزاد گردشگری ساوالان بود
ولی بعد از گذشت 2 سال بازم 4 مگاپروژه مطرح است ولی حرفی از ایجاد منطقه آزاد گردشگری ساوالان نیست ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
تابناک عزیز به نظر شما این همشهری که بایک تیر دونشان زده وهم استاندار محترم را به چالش کشیده وهم آقای رستمی را نصیحت نموده کی میتونه باشه من حدس میزنم سیدکمال الدین علوی باشه اگه باور نداری از خودش بپرسید ولی چرا با نام مستعار؟؟!!!
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: آقای علوی همواره شجاعت اظهار نظر شفاف و بی پرده را در این سایت و سایر محافل داشته اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
بنظر بنده آقای استاندار بخوانید(آستان دار) فقط هرروز تقویم را نگاه میکند و در خصوص مناسبت ها آن روز افاضاتی دارند وکمی هم سفارشات دوستان قدیم را راه می اندازد والسلام
ندیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
متاسفانه آقای استاندار کاری کرد که در این استان ریشه احترام به بزرگان برچیده شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
خیلی جالبه
موقعی بود که برای مدیران احمدینژاد همه مثل یک نظر کرده نگاه می کردند و صلوات می فرستادند
حالا یکی پیدا شده و از منظر زبانشناسی نقدی بر همه ی مدیران قبل و تمایز خدابخش بر آن ها نوشته، همه ناراحت شدند.
نگران نباشید آقای دکتر خدابخش نظر کرده نیست و طرفدارانش برای رفت و آمدش صلوات نمی فرستند.
انگاری ما یادمون رفته . . .
موسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
فکر باید بر اساس fact و intuition باشد. یعنی سیاست‌مدار باید با آمار و ارقام کار کند. نمی‌توان با حدس و گمان کار کرد. حکمرانی که با آمار و ارقام کار ندارد، نمی‌تواند آدم دقیقی باشد و به سمت انتزاعیات می‌رود.
یاسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
سلام به همه. دوست دارم درمیان این بحبوحه یادی کنم از شعر شاعر فقید ناصر خسرو که چه زیبا گفت و بجا:
روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خاست
واندر طلب طعمه پر و بال بیاراست
بر راستی بال نظر كرد و چنین گفت
امروز همه روی جهان زیر پر ماست
بر اوج چو پرواز كنم از نظر تیز
می بینم اگر ذره ای اندر تك دریاست
گر بر سر خاشاك یكی پشه بجنبد
جنبیدن آن پشه عیان در نظر ماست
بسیار منی كرد و ز تقدیر نترسید
بنگر كه ازین چرخ جفا پیشه چه برخاست
ناگه ز كمینگاه یكی سخت كمانی
تیری ز قضای بد بگشاد بر او راست
بر بال عقاب آمد آن تیر جگر دوز
وز ابر مر او را به سوی خاك فرو كاست
بر خاك بیفتاد و بغلتید چو ماهی
وانگاه پر خویش گشاد از چپ و از راست
گفتا عجب است این كه زچوبی و زآهن
این تیزی و تندی و پریدن زكجا خاست؟
زی تیر نگه كرد و پر خویش بر او دید گفتا
ز كه نالیم كه از ماست كه بر ماست!
حالا عزیزان زکه نالیم براستی که از ماست که برماست...
قلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
قلم فروختنی نیست ...
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
دوستان منتظر روزی باشید که وجدانهای بخواب زده شده بیدار شوند انوقت عملکرد آقایان مشخص خواهد شد فکر کنم تیم استاندار این مقاله را در پاسخ انتقاد آقای نعمت سلطانی نوشتند اما دفاعی خیلی بد درآمد
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
سلام. ميخوام با اجازه تون يه خاطره مربوط به زمستان 80 براتون نقل كنم تا شايد متن آقاي رستمي بهتر جا بيفته!تا دوستان اينقدر يكطرفه به قاضي نرن.زمستان 80 در اردبيل يه برف سنگين اومد و با اينكه بعد از دو روز هوا آفتابي شد ولي به علت سنگيني برف و شدت سرما اون برف ده روز تو كوچه و خيابونا موندگار شد! يادمه تو برنامه تلويزيوني مردم و مسولين آقاي افسانه (شهردار وقت)و يكي از معاونينشان مهمون برنامه بودن يه شهر وند عزيز و مسن تلفني از شهردار سوال كردن كه چرا زباله هارو از كوچه جمع آوري نميكنن؟(تركي پرسيدن و برنامه تركي بود) آقاي معاون پاسخ دادن:عدم جمع آوري زباله لر قييدير بحث ريختن برف داخل كوچه لره!!
حالا قضاوت كنين اين پاسخ معاون شهردار را كه بنظر خودش تركي جواب داده چند نفر از افراد مسن شهرمون متوجه ميشن؟
آقاي رستمي در مورد استاندار عزيزمون به اين مساله اشاره داشتن.صريح و روشن و خودموني و در عين حال علمي و مستند. فكر كنم دوستان كمي منصف باشن جاي دوري نميره.
يا علي
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: پیشنهاد می کنیم به جای مقایسه سطح استاندار اردبیل با مسئول جمع آوری  زباله های شهر در 15 سال گذشته ، عالی ترین مقام اجرایی و دولتی استان را با افرادی مثل سید جواد نگارنده استاندار اسبق یا علی نیکزاد وزیر راه وشهرسازی که همه آمارها را حفظ بودند مقایسه کنید 
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
ماشالله چه مقایسه ای کردی .دستت درد نکنه با این مقایسه کردنت اقا شهرام .مسئول جمع آوری زباله فلان منطقه با ادبیات استاندار .
پس ادبیات آماری نیکزاد و جامع نگری نگارنده ،طهایی و.... کجا رفت ؟
اما کجای این نوشته درمان درد استان است؟
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
با سلام. بنده مقايسه اي با سطح استاندار و مسول جمع آوري زباله 15سال پيش نكردم فقط صحبت كردن به زبان مادري مونو و پاسخ به همشهري هامونو مقايسه كردم.البته بازم ايراد به نوشته مو از طرف دوستان قبول دارم.چراكه ديگه همه تركي رو اينجوري حرف ميزنن. بازم ميگم بنده از لحاظ زبان شناسي نظر دادم والسلام.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
فکر نمی کنید بیشتر این کامنتا رو یه نفر نوشته؟
قربان کیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
چند روزی است که انتقادات نسبت به استاندار و عملکرد او افزایش یافته و عده ای با دستاویز قراردادن مسائلی چون ادبیات و زبان وی سعی در نقد ایشان دارند اما ریشه این نقدها از کجا ریشه می گیرد؟ برخی نارضایتی های سیاسی ناشی از رویکرد استاندار در اهمیت دادن به برخی از شخصیت های سیاسی و کنار گذاشتن یا محدودیت بخشی به برخی دیگر موجب شده که زبان منتفدان در عرصه های مختلف گشوده شود و به جای مطرح کردن خواست و نیت واقعی خود از ادبیات و زبان وی خرده گیرند.
قربان کیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
چند روزی است که انتقادات نسبت به استاندار و عملکرد او افزایش یافته و عده ای با دستاویز قراردادن مسائلی چون ادبیات و زبان وی سعی در نقد ایشان دارند اما ریشه این نقدها از کجا ریشه می گیرد؟ برخی نارضایتی های سیاسی ناشی از رویکرد استاندار در اهمیت دادن به برخی از شخصیت های سیاسی و کنار گذاشتن یا محدودیت بخشی به برخی دیگر موجب شده که زبان منتفدان در عرصه های مختلف گشوده شود و به جای مطرح کردن خواست و نیت واقعی خود از ادبیات و زبان وی خرده گیرند.
مهدی
|
United States
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
خدابخش به واسطه تاکید وی بر پاگیری صنایع بزرگ و مگاپروژه ها در منطقه به مگا استاندار ملقب شده است. حمید رستمی هم در این نوشتار به این موارد اشاره کرده ، من اضافه می کنم که بازخوانی شیوه مدیریت و دیدگاه هایش حکایت از این دارد که مگا پروژه هایش تنها به حوزه اقتصادی محدود هم نیست. رویکرد اساسی وی معطوف به حوزه ها فرهنگی و اجتماعی و سیاسی است. این را به عنوان شخصی می گویم که حافظه و تجربه ام به لمس مدیریت های عالی استان در 23 سال گذشته( از روز استان شدن اردبیل) می رسد. او به حق مگا استانداری است که صاحب گفتمان هم است. کمی منصف باشید گفتمان توسعه ای خدابخش را در اردبیل لمس خواهید کرد
مجيد عمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
حميد جان تو چرا؟ تو مثلا روزنامه نگاري و آزاد. قلمت ارزش دارد و قرب. قلمت نبايد براي امور سياسي خرج شود
به هوش باش كه زمان ميگذرد
دوستدار علم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
قبل از اینکه به اقای رستمی خرده و گرفته و نقدم را بگویم عرض کنم که آقای استاندار طرح هایی دارند که اسما و رسما بزرگ است ولی تا به حال نتایج آن ملموس نبوده . طبق امارها اردبیل شصت هزار بیکار دارد که اکثریت آن تحصیکرده ها هستند دعوت می کنم از آقای رستمی یه آماری بگیرند ببینند نرخ بیکاری در اردبیل تکان خورده ؟؟؟ واضح است که خیر !!!حالا می خواهد سدخداافرین باشد یا راه اهن اردبیل ! منطقه آزاد تجاری باشد یا فلان مگای دیگر !سه سال است خدابخش مدیریت می کند یکسال دیگر هم تمام می شود کارش !!متاسفانه هم حلقه اقتصادی و هم سیاسی و هم حلقه مشاورین خدابخش خودی ناخودی شدند و خیرش به عموم مردم نرسیده .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
تابناک انصاف عطایی کن و خصایص خوب را ببین وبرای مردم منتشر کن یک جانبه کامنت منتشر مفرما ! خداییش دکتر خدابخش انسان شریف اخلاقی و مسلمان روشنفکری است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
ای ابر یارانه. ای خدای ارواح و افکار. ای تند تر از سرعت نور. ای ابر فن. ای ابر پاور. ای پر کننده لایه اوزون.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار