کد خبر: ۱۳۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ 29 November 2015
تابناک گیلان: بهزاد انگورج، معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور عصر امروز(8 آذر) در جمع خبرنگاران گیلانی در رشت به ساخت سد شفارود اشاره و اظهار کرد: احداث سد شفارود در گیلان ۱۰ سال است که آغاز شده است ولی هنوز سازمان جنگلداری کشور مجوز قطعی برای قطع درختان مسیر صادر نکرده است.

 

وی با بیان اینکه برای مخزن سد ۲۸۲ هکتار پیش بینی شده بود افزود: اکنون این رقم به ۹۳ هکتار کاهش یافته است که این مقدار بخشی از جاده و جنگل را شامل می‌شود که با ساخت سد زیر آب می‌رود و محزن سد بر اساس آب شرب و آب کشاورزی سد تعیین می‌کند که این مقدار چقدر افزایش یا کاهش یابد.

 

انگورج افزود: اگر درختان قسمتی از جنگل بابت سد و یا ساخت و ساز عمرانی قطع گردد در بخش یا منطقه دیگری از استان همان طبیعت جنگلی بازسازی می‌شود تا منابع طبیعی حفظ شود.

 

وی تصریح کرد: برای ساخت سد شفارود ۴۰ میلیارد تومان برآورد خسارت شده است که با دریافت این نقدینگی جنگل جدیدی در گیلان به بهره برداری می‌رسد.

 

انگورج ادامه داد: اگر دولت اعتبارات لازم جهت طرح توقف بهره برداری از جنگل‌های گیلان را تامین کند بهره برداری از جنگل‌های استان متوقف می‌شود.

 

وی حفظ جنگل‌های گیلان را یکی از دغدغه‌های استان و کشور دانست و گفت: ۲۶۲ هزار هکتار جنگل در برنامه سوم با ۴۸۵ طرح جنگلداری در شمال کشور موجود بود که اکنون این مساخت در کشور افزایش و سطح برداشت از جنگل‌ها نیز کاهش یافته است.

 

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اذعان کرد: تبلیغ و ترویج جنگلداری یکی از وظایف مهم این سازمان است که همگان در این خصوص وظیفه خطیری دارند.

 

کنترل ریزگردها با اجرای طرج جنگل کاری در بیابان

وی به حرکت ریزگردها در مناطق بیابانی اشاره و تاکید کرد: مهار ریزگردها یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان است که جهت کنترل این ریزگردها در بیابان جنگل کاری شده است.

 

انگورج تصریح کرد: حرکت نمک در اراصی دریاچه ارومیه یکی دیگر از مععضلات طبیعی کشور است.

 

وی ادامه داد: طی چندسال اخیر در خاورمیانه، ایران یکی از کشورهای مهم کنترل کتتده ریزگردها بود که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی همچنان در خاورمیانه برتر باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار