مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات، با راهکارهای آموزشی و توزیع کلاه ایمنی فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در بین موتورسواران در استان اردبیل ترویج می‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷ 23 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، علی رحمتی عصر امروز در جلسه بررسی راهکارهای ارتقای ایمنی موتورسواران در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه استفاده از موتورسیکلت به علت قیمت پائین آن نسبت به سایر وسایل نقلیه و مصرف پائین سوخت و تردد سریع و آسان به عنوان یک وسیله نقلیه پرطرفدار تبدیل شده , لازم است اصول و فرهنگ صحیح و قانونی استفاده از این وسیله نقلیه رعایت شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل تصریح کرد: باید موتورسواران با پرهیز از حرکات نامتعارف , عدم تردد در پیاده‌روها و عدم استفاده از این وسیله برای حمل بار یا یدک کش , بلکه با استفاده از کلاه ایمنی و سایر لوازم ایمنی سلامتی خود و دیگران را تضمین کنند.

وی افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی در سال 93 تعداد متوفیان حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری و روستائی استان 188 نفر بوده که از این تعداد 26 نفر مربوط به موتورسواران است و درصد بالائی از این آمار به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی, عدم رعایت مقررات و اصول ایمنی تردد و در اثر صدمات وارده به سر و گردن بوده است.

رحمتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و ناراحتی معظم له از بروز حوادث و تلفات جاده‌ای و تاکید ایشان در به حداقل رساندن آمار موجود بیان کرد: فرامین مقام معظم رهبری اهمیت موضوع را برای همگان مشخص و تکلیف کرده و موفقیت در این راه زمانی میسر خواهد شد که همگی آستین همت را بالا زده و با رعایت قوانین و اصول ایمنی تردد و عزم اداره همگانی برای سلامتی خود و دیگران تلاش کنیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل با اشاره به توزیع رایگان کلاه ایمنی در بین موتورسواران گفت: استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران و سلامتی آنان مهمترین هدف ما بوده و اگر بتوانیم با ارائه آموزش‌های لازم و تهیه و توزیع رایگان اقلام موثر در ایمنی موتورسواران و دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها , تلفات جانی را به حداقل برسانیم در حقیقت توانسته ایم به وظیفه خود در پیشگاه خداوند, مقام معظم رهبری و ملت ایران عمل کنیم.

وی خواستار توجه هر چه بیشتر موتورسواران به توصیه های ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی برای سلامتی آنها شد و اظهار کرد: رعایت قوانین و مقررات مربوط به موتورسواران، رفع نواقص سیستم روشنائی موتورسیکلت‌ها, نصب شبرنگ و علائم برای دیده شدن در شب و هوای مه آلود و بارانی, تکمیل بودن مدارک رانندگی و وسیله نقلیه و استفاده از کلاه ایمنی و سایر موارد ایمنی از جمله مواردی است که می‌تواند از بروز حادثه جلوگیری کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار