استاندار واسط:
کشور عراق مهیای پذیرایی از زائران ایرانی آیین اربعین است.
کد خبر: ۱۳۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲ 22 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، استاندار واسط در شرق عراق در آستانه اربعین حسینی (ع) اعلام کرد: کشور عراق مهیای پذیرایی از زائران ایرانی آیین اربعین است.
مالک خلف وادی عصر شنبه با همراهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بازدید از اقدامات و روال جاری پایانه مرزی مهران برای تردد زوار اربعین حسینی و نشست مشترک با معاون سیاسی استاندار ایلام اظهار کرد: دولت عراق از سه ماه گذشته توان و تلاش خود را برای تسهیل شرایط تردد زائران اربعین حسینی و استقبال و پذیرایی از آنان بکار گرفته است.
وی گفت: با توجه به اقدامات انجام شده، زائران از حیث اسکان و نیز امنیت در داخل خاک عراق با مشکل مواجه نیستند و هماهنگی و اقدام های مناسبی برای تامین امنیت، اسکان و تسهیل تردد آنها در عراق انجام گرفته است.
استاندار واسط در شرق عراق و هم مرز با استان ایلام در عین حال بر موضوع لزوم دریافت روادید ورود به خاک عراق تاکید کرد و افزود: به منظور اجتناب از مشکلات امنیتی و نیز قانونی و قضایی از زائران ایرانی می خواهیم که تحت هیچ عنوان بدون دریافت روادید قصد عزیمت به عراق نداشته باشند.
خلف وادی همچنین به آمادگی استان واسط برای استقبال از زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: مردم میزبانی زائران امام حسین (ع) را افتخاری برای خود می دانند و در این راه با یکدیگر مسابقه می دهند.
وی همچنین از کمک ها و تلاش های دولت جمهوری اسلامی و بویژه مسئولان استان ایلام برای بهبود شرایط رفاهی زائران در محدوده استان عراقی واسط قدردانی کرد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به تردد میلیونی زائران و نیز محدودیت ها و ظرفیت های معمول استان واسط ، اقدام های جمهوری اسلامی ایران بخصوص در زمینه اختصاص خودرو برای تردد از نقطه مرزی استان واسط بسوی کربلای معلی کمک مناسب و ضروری در تسهیل تردد زوار محسوب می شود.
استاندار واسط در عین حال به نامناسب بودن تعداد گیت های خروجی و ورودی مرز مهران و زرباطیه با توجه به جمعیت زیاد زائران اشاره کرد و بر لزوم تسریع در خدمات رسانی از سوی پایانه مرزی زرباطیه تاکید کرد.
معاون وزیر داخلی و مسئول گذرگاه های مرزی کشور عراق نیز در این نشست بر رعایت قانون عراق از سوی زوار ایرانی تاکید کرد و خواستار ممانعت از تردد زوار بدون گذرنامه و ویزا از مرزهای سه گانه (مهران، چزابه و شلمچه) شد.
سرلشگر لوا سامی گفت: هم دولت مرکزی عراق و هم مسئولان استان واسط آمادگی کامل برای پذیرایی و ارائه خدمات به زوار ایرانی را در ایام اربعین حسینی دارند.
وی یادآور شد: تلاش می کنیم با توجه به حجم ورودی زیاد زوار از مرزهای ایران، با بکارگیری امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی در مرزهای مشترک شرایط برای تسریع در ورود زوار ایرانی را فراهم کنیم.
سرلشگر سامی افزود: در این میان مشکلات کوچکی داریم که تلاش می کنیم در چند روز آینده این مشکلات بر طرف و روند ورود زوار ایرانی در مرزهای عراق متناسب با مرزهای رسمی ایران باشد تا در کمترین زمان اجازه ورود به زوار داده شود.
سفیر ایران در عراق با همراهی استاندار واسط، معاون وزیر داخلی و شماری از خبرنگاران رسانه های عراقی عصر شنبه از پایانه مرزی مهران و زرباطیه عراق بازدید کرد.
در بازدیدسفیر ایران از مرز مهران، معاون سیاسی و امنتی استاندار ایلام، فرماندار مهران و تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ایلام حضور داشتند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار