مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: مناسب‌سازی فضای عمومی را برای تردد معلولان، جانبازان و افراد کم توان جسمی و حرکتی یک ضرورت می‌دانیم و نگاه تشریفاتی و سوری و تزئینی به آن نداریم.
کد خبر: ۱۳۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 17 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهزاد ستاری پیش از ظهر امروز در مراسم روز جهانی سالمندان کم توان در اردبیل اظهار کرد: ما با همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادها به ویژه شهرداری‌ها سعی‌مان بر این است تا مناسب‌سازی در اماکن عمومی، سطح خیابان‌ها و وسایط نقلیه انجام شود تا تردد راحت گروه‌های کم توان جسمی و حرکتی را شاهد باشیم.

وی یادآور شد: در این راستا علاوه بر مناسب‌سازی گذرگاه‌ها و معابر عمومی قرار شده شهرداری اردبیل چندین دستگاه اتوبوس خود را برای تردد معلولان و جانبازان مناسب‌سازی کرده و نسبت به ارائه خدمات به این جامعه شریف اقدام کند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی و ایجاد یک روحیه مناسب در ارائه خدمات به همراه پایبندی به مقررات راهنمایی و رانندگی می‌تواند زمینه کاهش آسیب‌ها و خطرات را به وجود آورد، گفت: بخشی از این معلولیت‌ها ناشی از تصادفات رانندگی است که اگر همه به قوانین و مقررات پایبند باشیم بخش عظیمی از این آسیب‌ها برطرف می‌شود.

ستاری با بیان اینکه به هیچ‌وجه نباید با چشم ترحم به افراد معلول و یا ناتوان و سالمند نگاه کنیم، تصریح کرد: بهتر است حق آنها را به درستی ادا کنیم.

این مسئول این کم توانان جسمی، حرکتی و روحی را گروه‌های متخلف نابینا، ناشنوا و معلول و ... اعلام کرد و ادامه داد: ما در قبال ارائه خدمات به این گروه‌ها مسئولیت داریم و به عنوان یک شهروند باید ادای این وظیفه و خدمت‌رسانی شایسته را به این گروه‌ها انجام دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: 26 آبان روز سالمندان کم توان نامگذاری شده و بهتر است در بزرگداشت این روز به جامعه سالمندان که از شرایط خاص برخوردار هستند بیشتر توجه کرده و درصدد رفع مشکلات آنها باشیم.

ستاری بیان کرد: به هیچ‌وجه نگاه ما به مناسب‌سازی اماکن عمومی و وسایط نقلیه تزئینی، ‌تشریفاتی و گذرا نیست بلکه ما در قالب کمیته مناسب‌سازی با همراهی معاونت امور عمرانی استانداری و شهرداران تلاش می‌کنیم تا بخش عظیمی از آسیب‌ها و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: اگر مسئولان پای کار باشند و متولیان امر با احساس مسئولیت حضور داشته باشند بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار