معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم:
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: زائران قمی که قصد سفر به کربلای معلی را دارند باید بیمه شوند، زیرا نداشتن بیمه برای زائران خطرناک‌ خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱ 17 November 2015
به گزارش تابناک قم، یونس عالی‌پور در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم که در سالن امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اداره مراسم اربعین به عهده وزارت کشور است، اظهار کرد: در استان‌ها این امر به عهده استانداری‌ها خواهد بود.

وی افزود: دو ستاد 11 گانه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی تشکیل شده است که از قم تا کربلا به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به اینکه سه قرارگاه در مناطق شلمچه، چزابه و مهران آماده شده است، گفت: زائران قمی باید از مرز مهران به کربلای معلی بروند.

عالی‌پور تصریح کرد: دولت عراق بدون داشتن ویزا به زائران اجازه ورود به کشورشان را نمی‌دهد، از همین رو زائران اربعین حسینی باید از اکنون نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تا کربلای معلی 12 موکب وجود دارد، گفت: پنج موکب در کربلا، دو موکب در نجف و دو موکب در مرز وجود دارد که همه این موکب‌ها مردمی است و هیچ یک دولتی نیست.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم خاطر نشان کرد: دستگاه‌ها باید آمادگی لازم را برای خدمت‌رسانی به زائران داشته باشند.

عالی‌پور با اشاره به اینکه هدایت و ساماندهی دسته‌های عزاداری باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در برخی اوقات دسته‌های عزاداری بدون هماهنگی به خیابان‌ها می‌آیند که این امر سبب نارضایتی مردم می‌شود.

وی بیان کرد: ورود دستگاه‌های صوتی به داخل حرم مطهر حضرت معصومه(س) باید ممنوع شود تا بتوانیم امنیت این آستان مقدس را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به اینکه زائران قمی که قصد سفر به کربلای معلی را دارند باید بیمه شوند، گفت: نداشتن بیمه برای زائران خطرناک‌ خواهد بود از همین رو مناسب است، بیمه‌گذاران تخفیفی به زائران بدهند تا همه بیمه شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار