معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بحث گرایش رشته‌های آموزش و پرورش به سمت رشته‌های کاربردی بحث جدی است که باید در راستای تغییر رویکرد و نگاه‌های افراد جامعه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تلاش کنیم.
کد خبر: ۱۲۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 15 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حسینی در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن تسلیت ماه محرم و صفر اظهار داشت: با توجه به جایگاه نظام اسلامی در منطقه و جهان اسلام، نقش این نظام در فعال و انفعالات منطقه‌ای بسیار مهم بوده و به همین سبب نظام اسلامی بسیار مورد غضب دشمنان است، به همین منظور تلاش می‌کنند برای تضعیف نظام اسلامی گام بردارند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث تأمین منابع نظام اسلامی مشکل دارد، تصریح کرد: هر چند در مجموع اداره کشور به نحو مطلوب انجام می‌گیرد و هدایت رهبری نگذاشته است تا مشکلی به وجود آید، ولی در صحنه امروز باید با ظرافت پیش رویم.

حسینی ادامه داد: وحدت مهم‎ترین بخشی است که باید مورد توجه باشد تا از مشکلاتی که دشمنان قصد دارند برای نظام اسلامی به وجود آورند، جلوگیری شود و در این راستا دستگاه فرهنگی نقش مهمی بر عهده دارند.

وی ضمن قدردانی از دستگاه‌هایی که در ارائه خدمات با آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، افزود: آموزش و پرورش نقش اساسی در تربیت فرزندان جامعه دارند، بنابراین آموزش و پرورش جزو سازمان‌هایی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: بحث گرایش رشته‌های آموزش و پرورش به سمت رشته‌های کاربردی بحث جدی است که باید در راستای تغییر رویکرد و نگاه‌های افراد جامعه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تلاش کنیم.

حسینی یادآور شد: آموزش و پرورش باید خود را آماده کند تا براساس نیازهای جامعه رشته‌های تحصیلی را تعریف و در برابر این نیازها پاسخگو باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به برگزاری جشنواره مدرسه‌سازان نیک‌اندیش استان در تهران اشاره کرد و افزود: برگزاری این جشنواره در تهران با هدف مشارکت بیشتر خیران و برقراری تعامل با مسئولان بسیار موثر است ولی نباید جشنواره استانی تضعیف شود.

حسینی با اشاره به طرح سباح(آموزش شنا ویژه دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی)، گفت: به ورزش شنا در دین اسلام با توجه به اینکه در شرایط دفاعی نیز این ورزش بسیار موثر است، تأکید شده و برای همکاری با آموزش و پرورش در راستای اجرای این طرح لازم است سازمان ورزش و جوانان در حد مقدور امکانات را برای دانش‌آموزان فراهم و همچنین از بخش خصوصی نیز کمک گرفته شود.

وی یادآور شد: برگزاری سوگواره شعر عاشورایی کشور در خراسان جنوبی می‌تواند در آثار معارفی به عنوان پیام‎رسان این استان تلقی شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش اولویت نخست ما است که باید با توجه به هزینه‌های بالای پروژه‌های آموزشی همه دستگاه‌های همکاری نموده تا در بحث تجهیز و امکانات مدارس قدم‌های مثبتی برداریم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار