واكنش رسانه ملي به يك بي دقتي:
در پي پخش برنامه" فیتيله" روز جمعه 15 آبان ماه از شبكه دو سيما كه بر اثر بي دقتي عوامل برنامه، موجبات رنجش خاطر هموطنان عزيز آذري پيش آمد، پایگاه جامع اطلاع رسانی صدا و سیما توضیحاتی را ارایه کرد.
کد خبر: ۱۲۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹ 08 November 2015

در پي پخش برنامه" فیتيله" روز جمعه 15 آبان ماه از شبكه دو سيما كه بر اثر بي دقتي عوامل برنامه، موجبات رنجش خاطر هموطنان عزيز آذري پيش آمد، پایگاه جامع اطلاع رسانی صدا و سیما توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، متن کامل این توضیحات در زیر آمده است:


در پي پخش برنامه" فیتيله" روز جمعه 15 آبان ماه از شبكه دو سيما كه بر اثر بي دقتي عوامل برنامه، موجبات رنجش خاطر هموطنان عزيز آذري پيش آمد، ضروري است توضيحات زير به اطلاع ملت شريف ايران و خصوصا هموطنان عزيز آذري برسد.

قوميت‌هاي مختلف سرمايه سترگ و بي بديل ايران اسلامي است كه مبتني بر احترام متقابل اقوام، احساس هويتي مشترك را براي همبستگي و اتحاد ملي فراهم آورده تا اين كشور عزيز بر تندباد حوادث بپايد و كيان خويش حفظ كند. در اين ميان، صداوسيما نيز به عنوان رسانه ملي جمهوري اسلامي ايران، با درك اين جايگاه و اهميت احترام و حرمت همه اقوام و قشرهاي جامعه بزرگ ايران در مقاطع مختلف، همواره عزم خود را براي تقويت اين گنجينه و سرمايه ملي معطوف كرده است.

ولي با وجود اين اراده و اقدامات مختلف ناشي از آن، متاسفانه روز جمعه 15 آبان ماه، در يكي از بخش هاي برنامه "فيتيله" كه از جمله برنامه‌هاي ويژه كودكان و نوجوانان در شبكه دو سيماست، به سبب اشتباه، بي‌دقتي و فقدان نظارت درست عوامل برنامه ساز و ناظر برنامه، ديالوگ‌هايي به زبان آذري بيان مي شود كه باعث تمسخر و در نتيجه رنجش خاطر و ناراحتي هموطنان غيور و عزيز آذري زبان شده و شكاياتي را موجب مي شود.

در اين خصوص، رسانه ملي با وجود سهوي بودن اين مساله، وظيفه خود مي‎داند ضمن عذرخواهي از هموطنان و خصوصا آذري زبانان عزيز و به دور از هر گونه توجيه رسانه‌اي، براي رفع كوچك‌ترين ابهام و بدبيني هموطنان عزيز آذري‌زبان كشورمان براي فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صداوسيما، موارد و تصميمات متخذه ذيل را به اطلاع اين عزيزان و همه مخاطبان رسانه ملي برساند:

1- با وجود سهوي بودن اين اتفاق، مسئولان و عوامل دخيل در توليد و پخش اين برنامه، متخلف محسوب مي شوند و اين مساله تا آشكار شدن موضوع و ريشه هاي آن به طور جدي پي‌گيري خواهد شد.

2- با وجود جايگاه مردمي اين برنامه مطابق با نظرسنجي هاي مختلف سال هاي گذشته كه از آن به عنوان برنامه اي باسابقه و پربيننده ياد شده است، به خاطر اين بي دقتي صورت گرفته، تا انجام شدن بررسي هاي لازم و رسيدن به نتيجه نهايي، پخش برنامه "فيتيله" فعلا متوقف مي شود.

3- مدير پخش و مدير گروه كودك شبكه دو به دليل سهل‎انگاري توبيخ كتبي خواهند شد و جانشين مدير پخش كه مسئول نهايي نظارت برنامه هاست نيز توبيخ و از مسئوليت بركنار مي شود.

4- بديهي است كه سازمان صداوسيما پس از بررسي دقيق اين موضوع و رسيدن به نتايج نهايي، موارد را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
چه طور است که توهین به یک شخص با محاکمه و شلاق منجر می شود. (نمونه ی فوتبالی اش اخیراً تیتر رسانه ها بود) ولی توهین به میلیونها فقط منجر به تذکر جدی (؟!) می شود؟؟؟
می دانم این نظر را تأییر نمی کنید و لی همین که خودت بخوانی و کمی فکر کنی کافی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار