معاون شهردار همدان با اعلام اینکه مخالف آغاز پروژه‌های خرد در شهرداری همدان بودیم، گفت: در صورت تخصیص اعتبار 3 میلیارد تومانی آمادگی افتتاح 30 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر را داریم.
کد خبر: ۱۲۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷ 03 November 2015
معاون شهردار همدان با اعلام اینکه مخالف آغاز پروژه‌های خرد در شهرداری همدان بودیم، گفت: درصورت تخصیص اعتبار 3 میلیارد تومانی آمادگی افتتاح 30 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر را داریم.

به گزارش تسنیم؛موسی رسولی درصحن علنی شورای شهرهمدان اظهارداشت:شهرداری همدان 100تا150پروژه از20 میلیون تا20میلیاردتومان داردکه آنها را«زخمی» کرده است.

وی افزود: در شهرداری ستاد 7 پروژه وجود دارد که اگر 3 میلیارد تومان اعتبار به آنها تخصیص یابد تصمین می‌دهیم تا بهمن ماه این پروژه‌ها که 30 میلیارد تومان ارزش دارد را افتتاح کنیم.

رسولی با بیان اینکه در ابتدای سال در کمیسیون معاملات شهرداری همدان به سبب کمبود منابع مالی با آغاز پروژه‌های خرد مخالف بودیم، تصریح کرد: حال باید پروژه‌ها را اولویت‌بندی کرد تا طرح‌های مهم و با پیشرفت فیزیکی بالا را به اتمام برسانیم.

وی تالار قرآن را یکی از پروژه‌های مهم شهرداری همدان دانست و گفت: در حال حاضر این پروژه به غیر از گنبد بیش از 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت افتتاح این ساختمان، 14 هزار متر فضا قابل استفاده می‌شود.

تعیین تکلیف مجتمع تجاری سینا نیازمند 4 میلیارد تومان اعتبار

رسولی در بخش دیگر از سخنان خود درباره پروژه مجتمع تجاری سینا نیز گفت: از سال گذشته تصمیم بر این شد تا این پروژه تعیین تکلیف شود و شورای شهر مصوبه مجوز فروش 500 متر از این مجتمع در فازهای تجاری را در راستای تعیین تکلیف به شهرداری همدان داد.

وی بیان کرد: قرار شد تا پایان سال گذشته 150 متر از فضای تجاری این مجتمع به فروش رفته و پروژه به پیشرفت 50 درصدی برسد، براین اساس مزایده واحدها آغاز شد ولی به سبب وضعیت نابسامان خرید و فروش مسکن و زمین، با وجود قرار داشتن واحدهای تجاری در موقعیت مناسبی از شهر، اما رغبتی از سوی مردم برای خرید دیده نشد.

معاون شهردار همدان با بیان اینکه تا پایان سال گذشته به تعهد 50 درصد پیشرفت فیزیکی مجتمع رسیدیم ولی تنها 44 متر از این مجتمع فروش رفته بود، تصریح کرد: امسال نیز که قرار بود مابقی مجوز فروش یعنی 350 متر را عملیاتی کنیم، البته 3 واحد تجاری به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون تومان با پیمانکار پروژه تهاتر شد.

وی عنوان کرد: در ابتدا قراردادی با پیمانکار برای سفت کاری پروژه منعقد شده و پس از اتمام کار، نزدیک به 600 میلیون تومان از مطالبات وی باقی ماند، در مناقصه بعدی نیز پیمانکار اول برنده شد که ارزش قرارداد وی هشت میلیارد تومان بود.

رسولی با اعلام اینکه براساس قانون باید 20 درصد از قرارداد به عنوان پیش‌پرداخت به پیمانکار داده می‌شد، گفت: اما به سبب وضعیت نامطلوب شهرداری همدان پیمانکار اعلام کرد بدون دریافت پیش پرداخت و تنها پرداخت مطالبات گذشته کار پروژه را آغاز کند.

وی افزود: از این روز تفاهم‌نامه‌ای با چند شرط از جمله عدم درخواست پیش‌پرداخت توسط پیمانکار، آغاز عملیات اجرایی پروژه دوم به صورت 40 درصد نقد و 60 درصد تهاتر و پرداخت یک میلیارد و 600 میلیون تومان از زمان ابلاغ تفاهم‌نامه، بین سازمان عمران شهرداری و پیمانکار منعقد شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان با بیان اینکه ولی در این شرایط نیز با کمبود نقدینگی مواجه بوده و توان پرداخت یک میلیارد و 600 میلیون تومان را نداشتیم، اظهار داشت: از این سه واحد از این مجتمع تجاری به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون تومان به پیمانکار واگذار شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه نبود نقدینگی برای این پروژه مشکل‌ساز شده و از طریق تفاهم‌نامه‌ای در قالب مشارکت مدنی، تسهیلاتی را برای تکمیل مجتمع تجاری سینا دریافت کردیم که تاکنون یک میلیارد و 100 میلیون تومان از این مجل به پروژه تزریق اعتبار شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان اظهار داشت: در بخش تجاری این مجتمع، 75 واحد در سه طبقه به مردم واگذار شده که در صورت تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار، این تعداد واحد تعیین تکلیف شده و به مالکان تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به پروژه مجتمع تجاری سینا بدبین شده‌اند، گفت: اگر بتوانیم وضعیت این 75 نفر را تعیین تکلیف کنیم به طور قطع یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری همدان و مردم را رفع می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار