مدیر جهاد کشاورزی گیلان‌غرب از برداشت 110 تنی برنج از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 03 November 2015
مدیر جهاد کشاورزی گیلان‌غرب از برداشت 110 تنی برنج از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سعید حیدرپور گفت: 110 تن برنج به ارزش 8 میلیارد و 800 میلیون ریال از مزارع شهرستان گیلان‌غرب برداشت شد.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به کمبود منابع آبی ناشی از کاهش نزولات جوی حدود 51 هکتار برنج در شالیزارهای شهرستان گیلان‌غرب کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب با اشاره به اینکه سال گذشته 80 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت برنج بوده است، تصریح کرد: از این سطح 192 تن برنج برداشت شده است.

حیدرپور با بیان اینکه برنج کشت شده در شالیزارهای «دشت دیره و منطقه گلین» از توابع این شهرستان از نوع عنبربو است، افزود: برنج عنبربو این مناطق از عطر و طعم مطلوب و از مواد نشاسته‌ای کاملاً مرغوب و متفاوت از برنج تولیدی در مقایسه با دیگر مناطق کشور برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه یک کارخانه شالیکوبی در دهستان دیره وجود دارد، ادامه داد: کار شلتوک‌گیری نیز در همین دهستان انجام می‌شود.

به گفته این مسئول، شهرستان گیلان‌غرب بیش از 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که به علت تنوع آب و هوایی و حاصلخیزی خاک آن بیش از 20 نوع محصول کشاورزی در آن کشت می‌شود، اما در سال‌های اخیر به‌ دلیل تغییرات اقلیمی و خشکسالی روند تولید برنج با چالش‌هایی روبرو شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار