در چهلمین روز از فصل پاییز حریر سفید بر سیمای طبیعت اردبیل جلوه‌ای دیگر بخشید تا اولین برف پاییزی در برخی از شهرهای استان اردبیل مردم را خانه‌نشین کند.
کد خبر: ۱۲۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹ 01 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی بارش برف در برخی از مناطق سردسیر و کوهستانی استان اردبیل از صبح امروز آغاز شده که در شهرهایی همچون نیر، سرعین، خلخال و کوثر بارش برف سبب شد تا مردم در ترددهای روزانه خود با مشکلاتی روبه‌رو شده و راهداران از همان ساعات اولیه صبح اقدام به برف‌روبی در مسیرها و معبرهای شهری و جاده‌های ترددی کنند.

بارش برف در نیر و سرعین که همراه با وضعیت کولاکی در گردنه‌ها همراه بود در نیمه‌های پاییز حال و هوای متفاوت به استان اردبیل بخشید تا پس از چند روز بارش باران این بار با سرد شدن هوا این بارندگی‌ها تبدیل به برف شود.

بارش پاییزی برف در برخی مناطق استان اردبیل پلیس راه را نیز به حالت آماده‌باش درآورد تا با حضور در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی به ویژه صائین، اسالم و محور خلخال ـ پونل مراقبت‌های بیشتری را در تردد مردم داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه در محورهای صائین، در مسیر نیر به سراب، پونل و اسالم - خلخال بارش برف همراه با شرایط کولاک می‌طلبد تا هموطنان به ویژه رانندگان در گذر از این جاده‌ها با احتیاط عمل کنند، گفت: راهداران با نمک‌پاشی سعی کردند تا مسیر را برای ترددها آماده و مهیا کنند.

سید حجت فتاحی افزود: ما از رانندگان انتظار داریم در گذر از جاده‌های مواصلاتی و برف‌گیر استان ضمن اینکه زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند، سرعت مطمئنه را رعایت کرده و فاصله طولی را حفظ کنند.

وی لغزنده بودن جاده‌های استان را یادآور شد و گفت: رانندگان باید فاصله طولی 6 متری را با خودروی جلویی حفظ کنند تا زمینه‌ای برای بروز تصادفات، سوانح و یا حوادث ناگوار به وجود نیاید.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بر اساس اعلام هواشناسی این وضعیت جوی تا فردا ادامه پیدا می‌کند و قرار است تا روز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده وضعیت جوی استان آرام همراه با افزایش دما باشد.

بر همین اساس طی روزهای اخیر در برخی از شهرهای استان به ویژه بیله‌سوار و مرکز استان اردبیل به اندازه نیمی از سال بارندگی اتفاق افتاده و این بارش‌ها نوید یک سال زراعی پرمحصول را می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار