مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: بیش از 10 هزار تن انار از 556 هکتار باغهای انار این شهرستان برداشت شد.
کد خبر: ۱۲۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 01 November 2015

به گزارش تابناک یزد،مهدی غیب اللهی اظهار کرد: این میزان محصول در مقایسه با پارسال 10 درصد افزایش یافته است و علت افزایش تولید آن مبارزه با کرم گلوگاه انار، هرس و آبیاری به موقع ، تغذیه و کود مناسب حیوانی می باشد.

وی بابیان اینکه متوسط برداشت محصول انار دراین شهرستان بیش از 15 تن و در بعضی از باغها به 30 تن در هکتار می رسد افزود: بیش از یکهزار و 500 خانوار کشاورز در تولید آن فعالیت دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه بیشتر ارقام انار های مرغوب این شهرستان از نوع شیرین، ترش، میخوش، ملس است ، خاطرنشان کرد: کشاورزان انار تولیدی خود را علاوه بر عرضه در استانهای همجوار و تازه خوری، بخشی از آن را به رب سنتی و مرغوب فرارواری می کنند.
مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه، کاهش تولید بخاطر تداوم خشکسالی و همچنین وجود کرم گلوگاه انار را از جمله مشکلات کشاورزان و باغ داران این شهرستان ذکر کرد.
این مسئول یادآور شد: معضل خشکسالی و بحران آب در این شهرستان را یکی دیگر از مشکلات کشاورزان بیان کرد و افزود: بهترین روش آبیاری نوین (قطره ای) برای باغهاست.
غیب الهی بابیان اینکه بیش از دو هزار خانوار این شهرستان در زمینه تولید انار فعالیت دارند، یادآور شد: سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی این شهرستان 17 هزار هکتار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار