بارش باران در شهرستان کوثر ادامه یافته و موجب خوشحالی مردم و به ویژه کشاورزان این شهرستان شد.
کد خبر: ۱۲۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 31 October 2015
به گزارش روز شنبه ایرنا ، در این مدت بیشترین بارش در استان در شهرستان کوثر با 40 میلی متر بوده است.
کاهش بارندگی های پاییزی در مهرماه موجب نگرانی مردم و مسوولان این شهرستان به ویژه کشاورزانی شده بود که اراضی خود را به کشت پاییزه اختصاص داده اند.
بیش از 50 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص دارد.
بارش باران همچنین صحنه های نابی در طبیعت شهر گیوی ایجاد کرده و در فصل پاییز هزار رنگ صحنه های زیبا ، دیدنی و دلنواز ایجاد کرده است.
بارش های این چند روز اخیر نوید سال آبی خوبی را به کشاورزان می دهد و کشاورزان کوثری امیدوارند این بارش ها بخشی از کم آبی ها را جبران کند.
کاهش دمای هوا از امروز همچنین اهالی را مجبور به روی آوردن به لباس های گرم کرده و برخی از مناطق شهرستان زمستانی شده است.
بارش باران شدید همچنین منجر به ریزش کوه در مسیر ورودی گیوی ، خلخال شده و راه ارتباطی شهرستان به مدت کوتاهی نیز مسدود کرد.
فرماندار کوثر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آماده باش اعضای ستاد بحران این شهرستان از سه روز گذشته خبر داد و گفت: با اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات ستاد مدیریت بحران و همکاری دستگاههای اجرایی ، شهرداری ، گروه های راهداری ، گروه های امدادی و دستگاههای خدمات رسان خوشبختانه اتفاق خاصی نیفتاده است.
علیرضا علیپور افزود: تمهیدات لازم در این زمینه انجام شده و به بخشداری ها ، شهرداری و دستگاههای ذیربط موارد لازم ابلاغ شده است.
بر اساس اطلاعیه هواشناسی هوای شهرستان کوثر در 24 ساعت آینده ابری همراه با کاهش دما و در برخی ساعات با بارش باران یا برف همراه خواهد بود.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار