فرماندار شهرستان گرمی گفت: برای اولین بار یک تعاونی با پوشش 240 خانوار در گرمی در راستای تولید و عرضه مناسب زعفران تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۲۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹ 30 October 2015

میرعلی رحیمی‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: با تشکیل این تعاونی قطعاً حمایت‌های مختلف نظیر تسهیلات بانکی و عرضه پیازچه‌های تولید زعفران در اختیار این مجموعه تعاونی قرار می‌گیرد تا امکان تولید و عمل‌آوری مناسب‌تر محصولات در بخش زعفران و بسته‌بندی و عرضه آن به بازار در قالبی مشخص و معین فراهم آید.

وی به گسترش تقاضاها و علاقمندی زارعان برای کشت و تولید زعفران در منطقه گرمی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تولید زعفران به نسبت سایر محصولات تا یک هفتم آب مصرفی نیاز دارد، رویکرد ما بر این است تا در شرایطی که وضعیت خشکسالی در کشور و استان اردبیل حاکم است، به تولید و عمل‌آوری این محصول اقدام شده تا زمینه‌ای فراهم آید که مرغوب‌ترین زعفران در این منطقه تولید و روانه بازار شود.

فرماندار شهرستان گرمی به شناسایی 12 نقطه از شهرستان گرمی برای توسعه کشت زعفران اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل و شهرستان گرمی در منطقه نیمه خشک با بارندگی‌های متوسط سالانه قرار دارد، ضروری است تولید محصولات کشاورزی با روش آبیاری مدرن و کم مصرف مورد توجه قرار گیرد که در همین راستا کشت زعفران در منطقه گرمی توصیه شده و زمینه رونق آن فراهم می‌آید.

رحیمی‌زاد تصریح کرد: ما با خارج شدن از حالت تولید پایلوت سعی داریم تا در یک گستردگی مناسب‌تر عملیات کشت زعفران را انجام دهیم که در این راستا قطعاً از توصیه‌های محققان، کارشناسان و گروه‌های تأثیرگذار نیز استفاده می‌کنیم.

وی شکل‌گیری اولین تعاونی تولید زعفران را با حضور 240 خانوار یادآور شد و بیان کرد: این اقدام بستری را فراهم می‌آورد تا زمینه برای کشت مناسب‌تر در این بخش فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار