مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی: 30 درصد اشتغال خراسان جنوبی در بخش کشاورزی است،
کد خبر: ۱۲۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 30 October 2015
 هاشم ولی‌پورمطلق مدیرکل جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی در دوره آموزشی مبانی، مفاهیم و راهبردهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، اظهار کرد:یکی از مهمترین اهداف جهاد کشاورزی،تولید پایدار با حفظ منابع پایه و همچنین خودکفایی محصولات کشاورزی است.
به گزارش خبرآنلاین، وی با بیان این که بر کسی پوشیده نیست که خودکفایی محصولات کشاورزی،سرلوحه برنامه های جهاد کشاورزی قرار دارد،تصریح کرد:اگر قرار است که در جهان امروز به خودکفایی برسیم،باید نخست به خودکفایی در بخش کشاورزی دستیابی داشته باشیم.
مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به این که بالغ بر 30 درصد اشتغال خراسان جنوبی در بخش کشاورزی است،خاطرنشان کرد:مدیریت صحیح،اقتصاد و برنامه ریزی از جمله عوامل مهم در بخش کشاورزی به حساب می آیند که نباید از آن غفلت کرد.
ولی پور مطلق با بیان این که خوشبختانه در خراسان جنوبی،حرکت های نسبتا خوبی در بخش کشاورزی صورت پذیرفته است،اذعان داشت:در بخش کشاورزی،یک مجموعه منسجم و بهم پیوسته ای در بخش دولتی وجود دارد.
وی به مساله وجود تحریم اقتصادی طی چند سال اخیر در کشور اشاره کرد و گفت:چنانچه خواسته باشیم در این مسیر هدایت شده حرکت کنیم،باید به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مقوله اقتصاد مقاومتی،توجه وافی و کافی داشته باشیم.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اشاره به این نکته که امروزه،رقابت اقتصادی بین کشورها و ملت های مختلف،ضروری سازی رقابت کشاورزی را فراهم می کند،یادآور شد:در تهدیدهای اقتصادی،باید حرکت به سوی اقتصادی کردن حوزه کشاورزی معطوف شود.
ولی پور مطلق بالا بردن توان اقتصادی کشاورزان را یکی از ضروریات دانست و عنوان داشت:آنچه مسلم است آن است که باید پرداختن به اشتغال های خرد خصوصا توسعه ای زیاد باشد.
وی متذکر شد:اگرچه اکثر فعالیت های جهاد کشاورزی در چارچوب اقتصاد مقاومتی است ولی شاید برای آن برنامه ریزی هدفمند وجود نداشته باشد که باید به این مساله نیز توجه شود.
مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در بحث موضوع خرده مالکی،حل معضل خرده مالکی را ؛تضمین بهره وری در بخش کشاورزی دانسته و بیان کرد:پراکندگی و کوچک شدن اراضی کشاورزی،از جمله چالش های بزرگ بخش کشاورزی محسوب می شود.
ولی پورمطلق ادامه داد:در بحث خرده مالکی با یک موضوع روبرو هستیم و آن این است که باید دانش مدیریت خویش را بومی سازی کنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین سجادی مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاوری خراسان‌جنوبی در این جلسه بابیان‌اینکه سنگ بنای هرچیزی در کشور، کشاورزی است گفت: در اهمیت بخش کشاورزی، همین بس که امام راحل (ره) بارها در سخنانشان، کشاورزی را در رأس همه امور دانسته‌اند.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز شاهد آن هستیم که گاهی اوقات به علت خشکسالی‌ها و پاره‌ای مشکلات بخش کشاورزی، بعضی از روستائیان به شهرها مهاجرت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در بین سال‌های 40 تا 50 یک خشکسالی بزرگ جنوب خراسان را در برگرفت.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاوری خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در آن زمان مردم بلاهای طبیعی را تحمل می‌کردند و نمی‌گذاشتند که روستاها خالی از سکنه شود.
سجادی با اشاره به شعار سال، دولت و ملت، همدلی و همزبانی؛ یادآور شد: مقام معظم رهبری به صورت کاملا مسمی، سال‌ها را نامگذاری کرده و ما باید در این خصوص دقت کافی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت تدبیر و امید، گام‌های خوبی در حوزه کشاورزی برداشته شده است، یادآور شد: مؤفقیت در بخش کشاورزی و دامپروری استان، مدیون تلاش‌های مجدانه مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین وفاق و همدلی مردم این استان بوده است.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاوری خراسان‌جنوبی به اهمیت نیروی انسانی و نقش آن در پیشرفت کشور اشاره کرد و یادآور شد: اگر یک کشور بخواهد به پیشرفت و مؤفقیت دست یابد، باید به سمت پرورش نیروی انسانی پیش رود.
سجادی اضافه کرد: اینکه امروزه شاهد هستیم که یک کشاورز در خراسان‌جنوبی از طریق سایت، می‌تواند محصولات کشاورزی خود را به دنیا معرفی کند یا درآمد فروش پسته یک روستای استان، بالغ بر مبلغ 12 میلیارد تومان می‌شود، مسأله کمی نیست و باید به کشاورزی این استان علی‌رغم وجود محدودیت‌های آب و خاک، افتخار کرد.
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار