رئیس هیات شمشیربازی استان یزد با اشاره به اینکه طرح آمایش سرزمین استان های سراسر کشور از سوی وزارت ورزش و جوانان انجام شده است،گفت:یزد تنها استانی است که شمشیربازی به عنوان رشته اول آن است.
کد خبر: ۱۱۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 28 October 2015

به گزارش تابناک یزد،جلیل مازاراتابکی گفت: شمشیربازی یکی از رشته های پر افتخار استان یزد است که در دو بخش قهرمان پروری و پشتوانه سازی مسیر رو به رشدی را طی می کند و در سال گذشته و سالجاری رشد 150 درصدی در ورزشکاران سازمان یافته داشته است و همچنان با تلاش و همکاری اعضاء هیات این روند رو به رشد خود را حفظ خواهیم کرد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده از سوی هیات شمشیربازی استان و اداره کل ورزش و جوانان موارد لازم در خصوص راه اندازی دوهیات شهرستان اردکان و بافق انجام و این دو هیات شروع به فعالیت کردند .

رئیس هیات شمشیربازی استان یزد اظهار داشت: با بررسی و شناخت پتانسیل های موجود در این دو شهرستان برآن شدیم تا ابتدا هیات های شمشیربازی شهرستان های اردکان و بافق را راه اندازی کنیم و خوشبختانه با توجه به اینکه مدت زمان کوتاهی از فعالیت این دو هیات شهرستانی میگذشت شاهد حضور شمشیربازان بافق و اردکانی در مسابقات جام نشاط شهروندی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش بودیم .

مازار اتابکی ضمن تشکر از مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: از ابتدای حضور شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان و با توجه نگاه ویژه ایشان به رشته های ورزشی که در استان یزد از قدرت رشد و پیشرفت بیشتری برخوردار هستند ، در رشته شمشیربازی که هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری گام های بسیار خوب و ارزشمندی برداشته شده است..

وی ادامه داد: تجهیز اساسی و کلی سالن اختصاصی شمشیربازی یزد و خرید وسایل الکترونیکی شمشیربازی از کشور ایتالیا ما را در راس برترین های کشور به لحاظ تجهیزات بروز دنیا قرار داد و با توجه به اینکه بیشترین بازیکن ملی پوش در دو بخش آقایان و بانوان از این استان هستند باید از سالنی خوب و استاندارد بهره مند می بودیم.

رئیس هیات شمشیربازی استان یزد اضافه کرد : با حمایت های مدیرکل ورزش و جوانان ما توانستیم مسابقات جایزه بزرگ در اسلحه سابر با حضور ملی پوشان و برترین های کشور را به میزبانی بافق برگزارکنیم و همچینین تیم بانوان یزدی در لیگ برتر کشور با نام سنگ آهن بافق حضور یافتند که در سالجاری نیز درصددیم تا این مسیر ادامه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار