یک نویسنده‌ی ایلامی:
یک نویسنده‌ی ایلامی از انتشار جلد اول و دوم حکایت‌های منتخب و بازآفرینی شده از کتاب «مرزبان‌نامه» در 1500 جلد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲ 28 October 2015
به گزارش تابناک ایلام،  یک نویسنده‌ی ایلامی از انتشار جلد اول و دوم حکایت‌های منتخب و بازآفرینی شده از کتاب «مرزبان‌نامه» در 1500 جلد خبر داد.

«مرتضی حاتمی» با اعلام این خبر اظهار کرد: این کار توسط نشر نارنج انجام‌شده و  هر مجلد، از چهار حکایت تشکیل‌شده که «زهره خرامان» آن‌ها را با همان تکنیک و سبک و سیاق هنری برای گروه‌های سنی «ب و ج» (سوم تا ششم دبستان) تصویرگری کرده است.

نویسنده‌ی مجموعه داستان «سطرهایی که تبرئه نمی‌شوند»، افزود: بهره‌گیری از تصاویر جذاب، پرکشش و رنگ‌آمیزی زنده و پرانرژی، در تشویق مخاطبان و حتی اولیای تربیتی و خوانندگان، بسیار مؤثر است چون جلد کتاب می‌تواند اولین کلید کنجکاوی و رغبت را به مخاطب بدهد و  تصویر روی جلد هر چه جذاب، زیبا و از فاکتورهای هنری و روان‌شناسانه برخوردار باشد، بر میزان رغبت و انگیزه‌ی مخاطبان و خوانندگان در تهیه و خرید اثر می‌افزاید.

حاتمی خاطرنشان کرد: انتشار چند کتاب در یک مجلد، عملاً به اقتصاد خانواده‌ها در خرید و تهیه‌ی کتب کمک می‌کنند تا بتوانند چهار عنوان کتاب را در کیفیتی مطلوب و نفیس و البته ارزان، خریداری کنند و  این اقدام می‌تواند به افزایش سرانه‌ی مطالعه و خوانش کتاب در جامعه کمک کند و جامعه‌ای که اهل خرید کتاب باشد، بی‌شک جامعه‌ای پویا، آگاه و دانا و خردمند خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، همه باید در فرهنگ‌سازی و بالا بردن سطح و سرانه‌ی مطالعه در میان کودکان و نوجوانان تلاش کنیم که انجام این کار مهم و پرفضیلت نیازمند مشارکت، همکاری و همراهی ادارات و نهادهای دولتی و بخش‌های خصوصی و حتی سازمان‌های مردم‌نهاد و با برنامه‌ریزی درازمدت و اصولی است.

به گزارش ایسنا؛ «مرتضی حاتمی» تاکنون بیش از 17 عنوان کتاب در قالب تألیف و بازآفرینی در ادبیات کودک و نوجوان و بزرگ‌سال منتشر کرده است که نگارش تازه‌ترین رمان وی با نام (توقیف شد!) در ادبیات بزرگ‌سال به‌تازگی به پایان رسیده است./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار