مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از بهره برداری ۲ فضای آموزشی مشارکتی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶ 28 October 2015

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از بهره برداری ۲ فضای آموزشی مشارکتی در این استان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام، سعید هژبری روز چهارشنبه اظهار کرد: یکی از این فضاهای آموزشی یک واحد یک کلاسه است که با مشارکت یک شرکت خصوصی وابسته به وزارت نفت در روستای بلوطستان شهرستان ملکشاهی احداث شد.
وی با ذکر اینکه برای ساخت این مدرسه در مجموع ۲ میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده ادامه داد: این شرکت برای ساخت این دبستان یک کلاسه با 125 متر مربع زیربنا 770 میلیون ریال پرداخت کرد .
وی اظهار کرد: همچنین دبیرستان چهار کلاسه ای در 2 طبقه مجهز به کتابخانه و نمازخانه مستقل در دشت عباس دهلران با عنوان مدرسه مرحومه زهره جاوید کرمانی در بخش موسیان نیز با مشارکت انجمن حامی (انجمن حمایت از فضاهای آموزشی و پرورشی کشور) احداث شده و به بهره برداری رسید.
مدیر کل نوسازی مدارس ایلام بیان کرد: برای ساخت این فضای آموزشی با هزار و 266 متر مربع زیربنا یک میلیارد و 100میلیون ریال از سوی این انجمن و در مجموع 11 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی یادآور شد: هشت فضای آموزشی با 40 کلاس درس در شهرستان مرزی دهلران در حال احداث است.
هژبری اضافه کرد: برای احداث این واحدهای آموزشی در مجموع با چهار هزار و 500 متر مربع زیربنا بیش از 39 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی بیان کرد: اکنون عملیات ساخت 14 فضای آموزشی با مشارکت بنیاد خیریه برکت وابسته به نهاد مقام معظم رهبری در مناطق مختلف استان در دست اجراست.
هژبری گفت: این مدارس 88 کلاس درس و در مجموع زیربنای 19 هزار و 165 مترمربع داشته و در مجموع 87 میلیارد ریال از سوی این بنیاد تعهد شده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر این پارسال با مشارکت و کمک چهار برابری افراد خیر و نیکوکار عملیات ساخت 30 فضای آموزشی در مناطق مختلف استان آغاز شده است.
هژبری با اشاره به محدود بودن اعتبارهای دولتی خواستار مشارکت هرچه بیشتر مردم در توسعه ساخت و ساز مدارس در مناطق مختلف این استان شد.
گفتنی است، در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز این استان که امسال برگزار شد افراد خیر 155میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی برای ساخت مدرسه تعهد کرده اند.
علاوه بر این امسال ساخت چندین فضای آموزشی توسط افراد خیر و نیکوکار تعهد شده است.
100 هزار دانش آموز در استان ایلام در مدارس دولتی و غیر دولتی در هزار و 360 فضای آموزشی به تحصیل اشتغال دارند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار