کد خبر: ۱۱۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 27 October 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: یکی از افراد خیر ساکن در بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول، 150 مترمربع زمین را وقف کرد.
حجت الاسلام حسن شهیدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این فرد عزیزالله نیرومند نام دارد و این قطعه زمین را در روستای زردلان هلیلان برای ساخت خانه عالم و واحد تجاری وقف کرده است.
وی نیت این واقف را ساخت خانه عالم و مغازه ایی برای کمک به امور حسینیه امام حسین (ع) این روستا اعلام کرد و از اقدام خداجویانه این فرد خیر و نیکوکار تقدیر کرد.
شهیدی مجموع وقف های ثبت شده در استان ایلام را بیش از 470 مورد دانست و افزود: بیشتر این موقوفه ها در چهار سال اخیر با تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده ای که انجام گرفته، از سوی واقفان اهدا شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام تاکید کرد: این موقوفات شامل حسینیه، مسجد و دیگر موقوفه ها است که براساس نیت افراد خیر در این استان وقف شده اند.
وی بزرگترین موقوفه استان را زمین های کشاورزی روستای رضا آباد واقع در شهرستان مرزی مهران اعلام کرد و یادآور شد: این زمین های کشاورزی به گستره هفت هزار هکتار با پنج نیت شامل روشنایی حرم امیرالمومنین(ع)، بازسازی حرم مطهر امامان معصوم کاظمین و سامرا، سادات موسوی و خادمین حرم امامزاده سید حسن (ع) مهران وقف شده است.
شهیدی خواستار ترویج فرهنگ وقف دسته جمعی در این استان شد و گفت: همه اقشار مردم و نهادهای مختلف می توانند بصورت دسته جمعی آنچه را که در توان دارند را گروهی وقف کرده و نام نیکی برای خود به یادگار بگذارند.
وی بیشترین موقوفه های استان را مربوط به دو شهرستان ایلام و مهران دانست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار