بعد از سفر هیئت دولت به مازندران، جابه‌جایی مدیران استانی و شهرستانی در دستور کار قرار گرفت و در شهرستان نکا نیز مدیران را در برزخ ماندن و رفت قرار داده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 26 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان نکا، هم‌زمان با آغازین روزهای ماه محرم و در فاصله دو هفته‌ای دو مسئول (بخشدار مرکزی نکا و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا) در این شهرستان تغییر کردند تا کارکنان بخشداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا، آغاز محرم و سال قمری را با مسئول جدید آغاز کنند.
تغییر و تحولات مدیران بعد از سفر ریاست جمهور و هیئت دولت تدبیر و امید به استان مازندران با سرعت بیشتری در حال انجام است تا دغدغه حامیان دولت تدبیر و امید مبنی بر پاک‌سازی بدنه دولت از نیروهای دولت قبلی رفع شود و در این راستا شهرستان نکا نیز از این قافله تغییرات عقب نمانده و این روزها تغییرات یکی پس از دیگری در حال انجام است.
ماه محرم هم مانع از انجام تغییرات در نکا نشد و زمانی که همه برای یک عزاداری مناسب برای سرور و سالار شهیدان آماده می‌شدند در یک اقدام ناگهانی، رضا جلالیان، بخشدار مرکزی نکا عزل و عقیل محمودی‌سفیدکوهی به‌عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی نکا معرفی شد.
با وجود اینکه طی دو هفته گذشته در شهرستان نکا شاهد تغییر ناگهانی و بدون اطلاع بخشدار مرکزی بودیم و امروز دوشنبه چهارم آبا‌ن‌ماه هم تغییر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا کلید خورده است، خبرهایی نیز حاکی از تغییر و تحول در برخی دیگر از مدیران شهرستان نکا به گوش می‌رسد، اما تاکنون خبر موثقی مبنی بر انجام این تغییرات اعلام نشده است.
با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و انتخاب ربیع فلاح به‌عنوان استاندار مازندران، وی از سوی حامیان افراطی دولت و طیف‌های سهم‎خواه به‎اصطلاح سیاسی قرار گرفت و هر روز فشار بر تغییر فرمانداران و مدیران به‌جا مانده از دولت قبل تنگ‌تر شد تا اینکه بعد از سفر هیئت دولت به استان مازندران، فرماندار کلاردشت از سمت خود عزل شد و خانه‌تکانی اساسی در استانداری مازندران آغاز شد و به فاصله 10 روز پس از سفر رئیس جمهور، ناگهان حسین حسن‌نژاد مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران برکنار و پس از آن تغییرات در استان، شدت گرفت.
فلاح، استاندار مازندران در ادامه تغییر و تحولات خود در استانداری مازندران، روز گذشته یکشنبه سوم آبان ماه مدیرکل‎های دفتر امور شهری و همچنین اداری استانداری مازندران را نیز تغییر داد و این در حالی است که با شدت گرفتن شایعه استعفای معاون سیاسی‌امنیتی و معاون منابع انسانی استاندار مازندران، این خبر توسط روابط عمومی استانداری مازندران، فقط در حد شایعه خوانده و تکذیب شد.
در شهرستان نکا نیز با وجود اینکه طی دو هفته گذشته شاهد تغییر ناگهانی و بدون اطلاع بخشدار مرکزی بودیم و امروز دوشنبه چهارم آبا‌ن ماه هم تغییر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا کلید خورده است، خبرهایی نیز حاکی از تغییر و تحول در برخی دیگر از مدیران شهرستان نکا به گوش می‌رسد، اما تاکنون خبر موثقی مبنی بر انجام این تغییرات، اعلام نشده است.
البته تغییر و تحولات در بین مدیران امری لازم و ضروری است که اگر تغییرات بر مبنای اصل چرخش نخبگان و به‌منظور تحول و پویایی بیشتر و استفاده مطلوب‌تر از همه نیروهای توانمند باشد بر پویایی جامعه و افزایش توانمندی تاثیرگذار است؛ اما بر این باوریم که مدیران در طول مدت خدمت خود باید با اطمینان خاطر به انجام مسئولیت و خدمت بپردازند و ارائه اخبار و اطلاعات نادرست مبنی بر دستور کار بودن عزل مدیری، او را از ادامه کار باز ندارد، کما اینکه در بسیاری از دستگاه‌ها چنین به‌ نظر می‌رسد.
با شروع تغییر و تحولات عظیم در مدیران استانی و شهرستانی، انتظار می‌رود در صورت داشتن رویکردی برای تغییر مدیران فاکتورهایی مدنظر قرار گیرد و نسبت به انتصاب نیروهای بومی، انقلابی، ولایت‌مدار، دست‌پاک و کارآمد و البته بدون حاشیه در سطح مدیران‌کل و مسئولان ارشد شهرستانی همت شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار