استاندار اردبیل گفت: روسیه بازار بسیار مناسبی برای صادرات محصولات دامی و کشاورزی اردبیل است و باید از این ظرفیت عظیم در راستای توسعه استان استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۱ 26 October 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در جلسه اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها در اردبیل اظهار داشت: یکی از ضعف‌های اساسی استان اردبیل در بخش کشاورزی و دامی، نبود صنایع تبدیلی و استانداردسازی محصولات است که باید در این راستا برنامه ویژه‌ای اتخاذ شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: به دلیل فروش خام محصولات و نبود زنجیره و صنایع تبدیلی مناسب کشاورزان منطقه با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند و باید با سرمایه‌گذاری در این بخش علاوه بر اشتغال فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف شاهد درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان باشیم.

خدابخش تصریح کرد: خلخال، جعفرآباد و بخش لاهرود ظرفیت‌های بسیار عظیمی در بخش کشاورزی و دام دارند که مسئولان منطقه باید با ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری روند سرمایه‌گذاری در این منطقه را تسهیل کنند که دولت نیز آماده حمایت از این طرح‌ها است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های اساسی و تلاش مسئولان شهرستان خلخال پارک جنگلی در مساحت 23 هکتار راه اندازی می‌شود که به یقین این امر باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی شده و رونق منطقه را در عرصه‌های مختلف به دنبال خواهد داشت.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شوراها ظرفیت‌های بسیار عظیمی در توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه دارند، اظهار کرد: باید مشارکت‌های مردمی نیز برای توسعه منطقه افزایش یابد که شوراها در این زمینه باید تلاش همه جانبه‌ای داشته باشند.

خدابخش تصریح کرد: تولید محصولات پسته، زعفران و بادام در اردبیل موفقیت‌آمیز بوده و شهرستان‌ها باید از این ظرفیت بسیار عظیم برای توسعه بخش کشاورزی منطقه استفاده کنند که دولت نیز در این زمینه تسهیلات کم بهره‌ در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

وی افزود: باید کشت گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و صنایع دانش بنیان باید در خلخال، جعفرآباد و لاهرود افزایش یابد که این امر می‌تواند مسیر توسعه را در این شهرستان‌ها رقم بزند و باید اعضای شورای اسلامی این منطقه اهتمام ویژه‌ای در این راستا داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار