معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم از اجرای رزمایش زلزله با محوریت نیروی انتظامی و رویکرد پدافند غیرعامل در قم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹ 26 October 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، علیرضا مهاجر در جلسه تعاملی با سازمان‌ها و دستگاه‌های استان قم که با موضوع برگزاری رزمایش پیشگیری از تبعات ناشی از زلزله در هفته پدافند غیرعامل برگزار شد اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه با هدف کاهش آسیب‌پذیری، تداوم پایدار و تسهیل مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه رزمایش زلزله با محوریت نیروی انتظامی و رویکرد پدافند غیرعامل انجام خواهد شد عنوان کرد: هرکدام از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استانی، نقش و سهم تعیین‌کننده‌ای را در اجرای این رزمایش بر عهده دارند.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان بر تعامل و مشارکت سازمان‌های مختلف استانی در اجرای این رزمایش تاکید کرد و گفت: این رزمایش برای تمام کشور پیش‌بینی شده که محوریت انجام آن با نیروی انتظامی است و درصددیم تا آن را با تمام توان و مطابق با برنامه‌های پیش‌بینی شده در قم اجرا کنیم.

مهاجر بر عملکرد قوی پلیس در اجرای این رزمایش تاکید و خاطرنشان کرد: با یگان‌های اورژانس و امداد برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم جلساتی برگزار شده است تا بتوانیم در مواقع بحران به مردم سریع‌تر خدمت‌رسانی کنیم.

صیاد درویشی معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قم نیز در این جلسه عنوان کرد: پدافند غیرعامل یعنی اقداماتی که در صورت بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی باید انجام شود تا مدیریت بحران، تسهیل و جامعه به حالت معمول خود بازگردد.

وی به اهداف این رزمایش اشاره و بیان کرد: هدف عمده اجرای این مانور آن است که در صورت بروز زلزله‌ای قوی در استان، پلیس بتواند با استفاده از امکانات پدافندی ادامه ماموریت داده و وضعیت امنیتی، انتظامی و ترافیکی در جامعه را پاسخگو باشد.

درویشی افزود: تعامل و مشارکت پلیس با دیگر سازمان‌ها و نهادهای استانی، بسترسازی، تسهیل امکانات و ارتقاء توانمندی دستگاه‌ها در مواقع بحران، از دیگر اهداف اجرای این رزمایش است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار