معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اجرای طرح بیماریابی فعال در مدارس استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 25 October 2015
تابناک بوشهر: عبدالمحمد خواجه‌ئیان صبح امروز در جمع مدیران مدارس بوشهر اظهار داشت: رعایت مسائل بهداشتی در مدارس یک ضرورت است و دانش‌آموزان می‌توانند با مسائل مهم بهداشتی آَشنایی بهتری پیدا کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های بهداشتی در مدارس استان بوشهر به اجرای طرح مبارزه با آلودگی شپش در مدارس اشاره کرد و گفت:  جداسازی و یا تعطیلی کلاس درس در مدارس به علت آلودگی به شپش توصیه نمی‌شود، چون شپش سر، عفونت و بیماری نیست، لذا جداسازی و یا تعطیلی کلاس درس در مدارس توصیه نمی‌شود.

وی تأکید کرد: در مواقع بروز آلودگی به شپش سر در مدارس، از تعطیلی و سم‌پاشی سطوح و دیوار اکیداً خودداری شود چون نه‌تنها اقدام مؤثر و علمی در کنترل آلودگی نبوده بلکه امکان دارد پیامدهای نامطلوبی برای سلامت دانش‌آموزان داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اهمیت همکاری اولیاء دانش‌آموزان در کنترل و پیشگیری از گسترش آلودگی شپش در مدارس و حتی خانواده بیان داشت: اگر کودک شما مبتلابه شپش شد بدانید که بدترین اتفاق عالم برای او رخ نداده است و مهم‌ترین نکته آن است که در این خصوص والدین ترس به خود راه ندهند، هر چند شپش اگر برای مدتی بدون درمان بماند می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی فرد و دیگران ایجاد کند.

وی اظهار داشت: انتقال شپش سر عمدتاً در اثر تماس مستقیم و یا استفاده از وسایل مشترک نظیر حوله، شانه، برس سر، کلاه، روسری، بالش، لباس‌های خواب و نیز قرار دادن اشیاء آلوده روی یکدیگر و همچنین به‌وسیله صندلی‌ سالن‌ اجتماعات، وسائل نقلیه عمومی، کمد‌های لباس، حمام‌های عمومی و استخرها و ... انجام می‌شود.

خواجه‌ئیان افزود: استحمام مرتب و منظم، شانه کردن موهای سر در روز به‌دفعات مختلف، تمیز کردن و شستشوی منظم برس و شانه و لباس‌ها، روسری و کلاه و دیگر وسایل شخصی از اصول مهم پیشگیری از شپش است.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر با اشاره به اینکه درمان فرد آلوده به شپش به‌تنهایی در کنترل آلودگی به شپش تأثیرگذار نیست افزود: مهم‌ترین اصل در مبارزه با شپش انجام درمان و رفع آلودگی از تمام لوازم و وسایل مورد استفاده افراد به‌صورت همزمان است.

وی درمان صحیح افراد آلوده و بررسی اعضای خانواده آن‌ها و همچنین پیگیری پس از یک هفته را توصیه کرد و گفت: در صورت ادامه آلودگی، تکرار درمان برای افراد آلوده در خانواده ضروری است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار