راهکارهای توسعه و ساماندهی وضعیت عمرانی و رفاهی تفرجگاه غربال بیز مهریز بررسی شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 22 October 2015

به گزارش تابناک یزد،سید محمد رستگاری و اعضای شورای اسلامی و شهردار شهر مهریز  به همراه نمایندگان موسسه خیریه مالک قنات آب باقرخان و اراضی مجاور تفرجگاه غربالبیز از بوستان شهرک ولیعصر و محوطه تفرجگاهی غربالبیز بازدید کردند .

در جریان این بازدید توافقنامه اولیه شهرداری مهریز و موسسه خیریه پزشکی سید الشهدا (ع) استان یزد در خصوص وضعیت غربال بیز نیز به امضا رسید .
در این صورتجلسه پیرامون چگونگی تامین آب مورد نیاز بوستان شهرک ولیعصر (عج) و راهکارهای طرح توسعه تفرجگاه غربالبیز مهریز توافقات اولیه برای مشارکت طرفین لحاظ شده است .
این توافق با حضور نماینده موسسه خیریه پزشکی سید الشهدا (ع) یزد ، فرماندار ، شهردار و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مهریز در محل تفرجگاه غربالبیز به امضای طرفین رسید .
در این توافق پیش بینی شده است تامین آب مصرفی فضای سبز بوستان شهرک ولیعصر و آزاد سازی قسمتی از زمین های غربالبیز از سوی موسسه خیریه پزشکی سید الشهدا (ع) استان یزد صورت پذیرد .
دیوار کشی بین تفرجگاه غربالبیز و زمینهای اطراف و پرداخت آب بهای مصرفی بوستان شهرک ولیعصر نیز از جمله تعهدات اعلام شده شهرداری مهریز خواهد بود .
چشمه غربال بیز از مناظر کوهستانی جذاب مهریز است که در دامنه کوهی به همین نام قرار گرفته است.
این چشمه با مرکز شهرستان مهریز 10 کیلومتر و با مرکز استان یزد 40 کیلومتر فاصله دارد و در روستای مزوار واقع شده است.
وجه تسمیه غربالبیز را برخی به وجود چشمه موجود و نحوه جوشش آب از حفره ها و لا به لای سنگ ها می دانند .
این چشمه به صورت یک فرورفتگی طبیعی است و هر ساله در اوایل بهار آبی گوارا و زلال از کوههای منطقه جاری می شود و در این فرو رفتگی می ریزد و به دریاچه ای طبیعی تبدیل می شود.
طبق شواهد باستان شناسی تنها بقایای باستانی شناخته شده در این منطقه مربوط به دوره اشکانی در مرکز ایران می باشد.
چشمه غربال بیز در طول سال و بخصوص بهار میزبان خیل مسافران از نقاط مختلف کشور است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار