فرماندار شهرستان چرداول:
فرماندار شهرستان چرداول گفت: ساخت سد چناره نقش مهمی در رونق کشاورزی منطقه دارد و ما خواهان تسریع در ساخت این پروژه مهم هستیم.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵ 09 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ علی محمدی، در دیدار مدیر پروژه سد چناره و مسئولان امور آب شهرستان چرداول با بیان اهمیت ساخت سد چناره در توسعه منطقه اعم از صنعت کشاورزی، گردشگری و توریسم، تامین آب آشامیدنی گفت: با توجه به موقعیت و تغییرات شرایط آب و هوایی تنش آبی از مشکلات بسیاری از مناطق است و یکی از راه‌حل‌های برطرف کردن کاهش آسیب‌ها در خصوص تنش آبی در بلندمدت برای شهرستان چرداول احداث سد چناره است که با توجه به مطالعات کارشناسی برای تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی این شهرستان و برای شهرستان‌های اطراف حائز اهمیت است.

 فرماندار چرداول اظهار کرد: ما در مکاتبات و جلسات متعدد با مسئولان استانی و کشوری اهمیت این پروژه و مطالبات مردمی در این خصوص را بیان نموده ایم و خواستار تسریع در احداث این پروژه مهم هستیم.

این سد دو منظوره  برای حوزه کشاورزی و آب آشامیدنی در نظر گرفته شده است و شهرستان‌های سیروان و چرداول از آن استفاده خواهند کرد و بخشی از تامین آب آشامیدنی شهر ایلام نیز در این پروژه دیده شده است.

این سد یک هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان چرداول را آبیاری خواهد کرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار