قیمت طلا در دومین روز هفته در بازار تهران به شدت کاهشی شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰ 08 April 2024

 بازار طلا با ریزش سنگین قیمت‌ها روبه‌رو شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۱۲۸ هزار تومان کاهش قیمت داشت. بر همین اساس، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به ۳ میلیون و ۵۵۲ هزار تومان رسیده است.

قیمت هر گرم طلای ۲۴ عیار هم در بازار ریزش ۱۷۰ هزار تومانی را تجربه کرد و ۴ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان قیمت خورد. در عین حال، بازار شاهد ریزش ۵۲۵ هزار تومانی قیمت هر مثقال طلا بود. در حال حاضر هر مثقال طلا ۱۵ میلیون و ۴۲۲ هزار تومان قیمت پیدا کرده است.

آن‌طور که محمد کشتی‌آرای، رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت قیمت‌ها و معاملات در بازار طلا گفته است: با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی، امروز قیمت طلای جهانی بدون تغییر است؛ ولی آغاز حراج سکه و شمش طلا باعث شده تا قیمت سکه در بازار به شدت کاهش یابد.

به گفته او، در دومین روز هفته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به دیروز همراه شده است. قیمت طلا هم مقداری کاهش یافت ولی به دلیل عدم تغییر محسوس قیمت ارز، این کاهش زیاد نبوده است.

 

کشتی‌آرای با بیان این‌که قیمت‌ها در بازار تعدیل خواهد شد، عنوان کرده است: خریدهای هیجانی در بازار متوقف شده است؛ تا دیروز بازار خیلی داغ شده بود و همه از ترس افزایش بیشتر خرید می‌کردند ولی امروز سطح معاملات کاهش یافته است./ح

 

خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار