در سالن کانون نرجس شهرستان مشکین شهر برگزار شد:
در نشست کتاب خوان شهرستان مشکین شهر که با حضور جمعی از مدیران،کتابدارن، فرهیختگان و علاقه مندان به کتاب برگزار گردید، 10 نفر از کتابداران، نویسندگان، شعرا و اساتید دانشگاهی در یک محیط پرشور فرهنگی، به ارائه خلاصه ای از کتاب های خوانده شده خود پرداختند.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷ 21 October 2015
صدوهفتادمین نشست از سلسله نشست های به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، با حضور کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در سالن کانون نرجس شهرستان مشکین شهر برگزار شد.

مشکین شهر، میزبان صدوهفتادمین نشست کتاب خوان

به گزارش تابناک اردبیل، در نشست کتاب خوان شهرستان مشکین شهر که با حضور جمعی از مدیران،کتابدارن، فرهیختگان و علاقه مندان به کتاب برگزار گردید، 10 نفر از کتابداران، نویسندگان، شعرا و اساتید دانشگاهی در یک محیط پرشور فرهنگی، به ارائه خلاصه ای از کتاب های خوانده شده خود پرداختند:

مشکین شهر، میزبان صدوهفتادمین نشست کتاب خوان

سجاد جلالی، مسئول کتابخانه عمومی رضی، با ارائه کتاب «روابط سالم در خانواده» در حوزه خانواده، نخستین کتاب خوان این نشست بود. این کتاب نوشته داود حسینی بوده و به روابط مؤثر در خانواده، تربیت فرزندان، ارتباط والدین و فرزندان و ویژگی های یک خانواده موفق اشاره دارد.

مریم غفارزادگان، کتابدار کتابخانه های عمومی شهرستان مشکین شهر، با ارائه کتاب «کوری» نشر علم در حوزه رمان، دومین کتاب خوان این نشست بود. این کتاب نوشته نویسنده صاحب سبک پرتغالی ژوزه ساراماگو و ترجمه مینو مشیری بوده و در متن خود، آشفتگي اجتماع و انسانهاي سر در گم را در دايره افكار خويش و مناسبات اجتماعي تصوير مي‌كند. کوری، در یک شهر ناشناس اتفاق میافتد. یکنفر از اهالی این شهر، پشت چراغ قرمز در یک چهارراه، دچار نابینایی میشود. یک نوع نابینایی که مسری است. بیماری از همان یکنفر شروع میشود و شیوع پیدا میکند. هر کسی که به نوعی با فرد بیمار در تماس باشد، کور میشود. یکنفر داوطلب میشود که به فرد نابینا کمک کند. اما از موقعیت استفاده کرده، ماشین او را میدزدد. او نابینای بعدی خواهد بود.

مشکین شهر، میزبان صدوهفتادمین نشست کتاب خوان

فاطمه زیادپور، کتابدار کتابخانه روستائی پریخان، با ارائه کتاب «آینه های ناگهان» نشر افق در حوزه شعر، سومین کتاب خوان این نشست بود. این مجموعه شعر، سروده مرحوم قیصر امین پور بوده و شامل دو دفتر مستقل و در مجموع هفتاد قطعه شعر با مضامین و قالب‌های مختلف است که شاعر در طول سالهای 64 تا 71 سروده است.

آذر پورعسگر، مسئول کتابخانه عمومی پورعسگر مشکین شهر، با ارائه کتاب «برای چیزهای کوچک مویه مکن» در حوزه روانشناسی نیز چهارمین کتاب خوان نشست بود. این کتاب، تألیف ریچارد کارلستون و ترجمه هرمز عبداللهی بوده و در ضمن آن مولف کتاب رهنمودهایی در چگونگی غلبه بر فشارهای روحی، مشکلات مربوط به کار و زندگی، مشکلات ارتباطی و اعتیاد و ناامیدی ارائه میدهد بطوریکه به نظر نویسنده به کارگیری این روشها زندگی آسوده تر و آرام تری را برای فرد به ارمغان می آورد.

مشکین شهر، میزبان صدوهفتادمین نشست کتاب خوان

حمیده صادقی، مسئول کتابخانه عمومی شهید اسدی، نیز با ارائه کتاب «دختر شینا» در حوزه دفاع مقدس، به عنوان پنجمین کتاب خوان در نشست شرکت نمود. دختر شینا، نوشته بهناز ضرابی زاده و نشر سوره بوده و خاطرات زندگی قدم خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر را دربر دارد.

دختر شینا، روایت زندگی دخترکی است که پدر و مادرش به خاطر حفظ حریم حیا او را راهی کلاس های مختلط مدرسه آن سالها نکردند. دختری که چون مدرسه نرفت بی سواد بود، اما باور و ایمانش با ثبات بود. زنی که روزهای مجردی اتاق اش را با چفیه و پلاک و سربند و قمقمه و فشنگ تزئین نکرده بود. کسی که شب ها خواب خمیپاره و تانک و خط مقدم و عملیات را نمی دید .کسی که نه فکر و ذکرش جهاد و شهادت بود و نه آرزویش. شاید تا آن موقع نه دعای عهدی خواند بود و نه عاشورایی. اما روزگار او را طوری بار آورد که صبر و ایستادگی اش در روزهای جنگ او را لایق مقام شهادت کرد.

فریبا احمدی، استاد دانشگاه، با ارائه مجموعه شعر «صاباحا یول» در حوزه شعر که سروده های خود وی میباشد، ششمین کتاب خوان این نشست بود. این کتاب شامل تعدادی از اشعار مؤلف با موضوعات اجتماعی و فلسفی وبه زبان ترکی بوده و در قالبهای کلاسیک و نو سروده شده است.

نیّر پیکام، کارشناس فرهنگی نیز با ارائه مجموعه شعر «دوربین خدا» در حوزه کودک و نوجوان، هفتمین کتاب خوان نشست بود. این مجموعه، 10 عنوان از سروده های اسماعیل الله دادی و نشر کانون پرورش فکری برای گروه سنی” ب” بوده و با موضوعات متفاوت و بیشتر در مورد روابط اجتماعی و خانوادگی سروده شده است.

مشکین شهر، میزبان صدوهفتادمین نشست کتاب خوان

همچنین، مهدی تقی زادگان، استاد دانشگاه، با ارائه کتاب «شکنجه گران می گویند» در حوزه انقلاب اسلامی، هشتمین کتاب خوان حاضر در نشست بود. کتاب مذکور نوشته قاسم حسن پور و نشر موزه عبرت ایران، به مرور اسناد،اعترافات و فعالیت تعدادی از عناصر ساواک در دوران ستمشاهی و سرکوب فعالیتهای انقلابی توسط این عناصر میپردازد.

ربابه عبدالله زاده، کتابدار کتابخانه های عمومی مشکین شهر، با ارائه کتاب «شراب طهور» در حوزه ددین، نهمین کتاب خوان نشست بود. این کتاب، تأليف مهدی طیب، اثري عميق، لطيف و راهگشا براي مشتاقان جوار و طالبان ديدار حضرت دوست است. شراب طهور با يک پيشگفتار آغاز مي شود و حاوي شش فصل با عناوين كليّات، در آستانه ى سلوك، بنيادهاى حيات و سلوك عرفانى، روحيّات عرفانى، پايه هاى اصلى سلوك و آداب سلوك است و با بهره وافر از قرآن کريم و سخنان معصومين عليهم السّلام، به زباني ساده و روشن، سالکان الي الله را با شيوه اي درست راه سپردن در صراط مستقيم عرفان، آشنا مي سازد.

مشکین شهر، میزبان صدوهفتادمین نشست کتاب خوان

فیروز مجیدخواه، کتابدار، نیز با ارائه کتاب «500 نکته درباره مطالعه» نوشته فیل ریس، ترجمه بیتا وگیتا عسگری و نشر مدرسان برهان در حوزه ادبیات، دهمین و آخرین کتاب خوان نشست بود. این کتاب با لحن و زبانی ساده و روان به نگارش در آمده و با تکیه بر نکاتی همچون نگارش مقالات ، ارایه سمینارها، شرکت در امتحانات ، تقویت حافظه ، حل مسائل ، تکمیل مهارتها و موفقیت در مصاحبه ها خواننده را در گذر از بحرانهای تحصیل یاری میدهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار